سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 1 آذر 1403
    20 جمادى الأولى 1446
      Thursday 21 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        پنجشنبه ۱ آذر

        سایا

        شعری از

        سیده نسترن طالب زاده

        از دفتر تلما نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ۲۱:۲۶ شماره ثبت ۱۲۱۶۸۹
          بازدید : ۳۱۷۷   |    نظرات : ۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه






        ببرهای زال
        داهیانه گریبان جهان را دریده اند
        ببرهای زال ،
        سفید و هنوز و ناکجا ...

        .
        .
        .
        آهوی برنجی دشتهای تفته ی سینه ی توام
        ببین!
        آه های شیشه را ،
        نیزه های مژّه ی همیشه را

        در شب قوام بوسه ات،
        در شبان میزبان نارس نگاه سبز تو٫
        دکمه های تاک
        باز میشود ،
        باز میشود دستهای کوچکم
        شرم ذات برفزار عور
        رشته های ناز
        دانه های اشک و عطر و تور
        .
        .
        .
        ببرهای زال ،مثل قوی بالغ سیاه
        دور و وحشی اند
        -و جرقه های سیگار کوبایی،همیشه راست میگوید-

        بر لبان تو رودی از شراب،
        تشنه ام
        -مانند کاجیره های کوچک دست افشان
        در سخاوت آفتاب -
        آه
        از سیطره ی خاک چیزی نمیدانی و
        ای عسل اقاقیا!
        قرن هاست
        در دستان سایای مسمومت اسیرم .

        پی نوشت:

        قهوه ی داغ نگاهت ٫پنجه ی من
        شیر دریایی تراوا ، از شب تن
        بیخ خورشیدی تناور در نهانت
        مجمر ماه مذابی ،غرق دامن
        با نت لیمو صدایم میکنی ،باز
        بر لب خامم،سرودی گاه رفتن
        تلخ کامی، تلخکامی میکشم، آه
        از گناه گندم و رویای خرمن
        ای ندای نازنین٘ طوق شکوفه
        بر گلوی زخمی یخراز بهمن
        در دل نجوای عطر تیرماهان
        غصه ات را کم کمک میخورد یک زن ...
         
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        4