سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 2 آذر 1403
    21 جمادى الأولى 1446
      Friday 22 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        جمعه ۲ آذر

        آن‌گاه

        شعری از

        ساسان مردوخی

        از دفتر بهار زرد نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۴۸ شماره ثبت ۱۱۹۱۲۴
          بازدید : ۸۰۵   |    نظرات : ۵۱

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر ساسان مردوخی

        قلبی از تپیدن باز می‌ایستد
        شب که فرا می رسد
        آن‌گاه..!!
        شعری زخمی می‌شود و
        کودکی آواره
        آن‌گاه..!!
        که باران می‌بارد
        مردی بدون چتر خیس میشود
        شاخه گلی مصنوعی 
        جان می‌گیرد
        زنی..موهایش خیس می‌شوند و
        و برگی افتاده لبخند می‌زند
        آن‌گاه...؟!
        که شاعر، شعر می‌نویسد
        پرنده‌ای شروع به آواز می‌کند
        قفسی شکسته میشود
        طبیب درمان میابد و
        بهاریی دیگر آغاز می شود
        و آن‌گاه که...
        چَشمانی با موهای خیس ،عاشق می‌شوند
        تمام شعر بدون دلیل خواهد شد
        برگ می خندد
        شاخه گل جان می‌گیرد
        پرنده آواز می‌خواند
        قفس شکسته می‌شود
        و...
        شاعر...شعر می‌نویسد..!!!
        من دیوانه‌ام!!
         
         
        ​​​​​​🖋️ساسان مردوخی 
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        سید هادی محمدی
        سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۱:۲۵
        سپاس خدای را که فرصتی دوباره داد تا بنویسم.
        شاعر خوش ذوق و باادب سایت جناب ساسان مردوخی چندی پیش درخواست نقد شعرشان را از حقیر کرده بودند اما به دلیل تراکم کاری و مشغله های دیگر نتوانسته بودم امر ایشان را اجابت کنم حال بر اساس وظیفه و با افتخار چند سطری در خصوص شعر ایشان بانام (آنگاه) خواهم نوشت.

        قبل از شروع نقد روز معلم را بر تمامی اساتید محترم سایت تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم سالیان سال برمدار آموزش سالم و سلامت بچرخند و ما نیز از وجود پربرکت شان استفاده کنیم.
        اولین معلم هستی خداوند متعال هستند که بر اساس آیه ی شریفه ی سی و یک سوره ی مبارکه ی بقره
        وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَٰؤُلَاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ

        و خدا همه اسماء را به آدم یاد داد، آن گاه حقایق آن اسماء را در نظر فرشتگان پدید آورد و فرمود: اسماء اینان را بیان کنید اگر شما در دعوی خود صادقید.

        تمامی علوم را به آدم آموخته اند پس همیشه و در همه حال خداوند متعال را شاکر باشیم که نعمت آموزش را برای ما قرار داده اند.

        برویم سراغ شعر


        🚩قلبی از تپیدن باز می‌ایستد
        شب که فرا می رسد
        آن‌گاه..!!
        شعری زخمی می‌شود و
        کودکی آواره
        آن‌گاه..!
        که باران می‌بارد
        مردی بدون چتر خیس میشود
        شاخه گلی مصنوعی
        جان می‌گیرد
        زنی..موهایش خیس می‌شوند و
        و برگی افتاده لبخند می‌زند🚩


        🔷 قسمت مشخص شده از ‌شعرتان را از دو دیدگاه ساختاری و محتوایی بررسی می کنم.

        ✍️ الف) بحث در خصوص ساختار

        چنانچه قبلا هم در نقدهای گذشته و حتی در پست های وبلاگ اشاره کرده ام کلماتی که وجودشان زائد است و نیازی از محتوای شعر و حتی درک مخاطب را برطرف نمی‌کند و وجودشان جز اطناب و زیاده گویی چیزی همراه ندارد اصطلاحا حشو می گوییم که بحث های مفصلی در خصوص آن شد و دیگر نیازی به تکرار نیست و اما در شعرتان

        📝 چنانچه مستحضر هستید کار قلب تپیدن است پس در این جا نیازی به نوشتن تپیدن نبود حتی در نوشتار عادی روزمره هم کسی که از این ناراحتی فوت می کند نمی‌گویند قلبش از تپش ایستاد
        فقط عنوان می‌شود ایست قلبی کرد
        ایست قلبی همان ایست از تپش است که ما برای جلوگیری از زائد نویسی آن را حذف می کنیم.
        پس اینگونه باید بنویسید

        💢 قلبی می ایستد 💢

        📝 فرا حشو است

        💢 شب که می رسد 💢

        📝 قبلا بار ها گفته ام بی خود سطور را تفکیک نکنيد تقطیع سطور قاعده و قانون دارد و نباید الکی این کار انجام گیرد


        💢 شعری زخمی می‌شود وکودکی آواره

        نیازی نبود این عبارت در دوسطر نوشته شود.

        📝 وقتی کسی در زیر باران خیس شود پس معلوم است که چتر ندارد و نیازی به گفتن آن نبود

        💢مردی خیس می شود💢

        📝 و باز این دوسطر را بی خود تقطیع کرده اید

        💢شاخه گلی مصنوعی جان می‌گیرد💢

        📝 برگی افتاده نه

        💢 برگ افتاده 💢


        🔷 علاوه بر حشو ها ایراد شما در ساختار اینکه
        شما باید به فن نگارش مسلط باشید این نوشتار حاکی آن است که کم مطالعه
        می کنید خصوصا کم شعر می خوانید.
        توصیه میکنم بیشتر بخوانید و کمتر بنویسید
        میزان خواندن باید ده ها برابر بیشتر از نوشتن باشد تا روح و روان شما آمیخته به فنون شعری شود و دایره ی واژگانی تان افزایش یابد.
        توجه کنید هر نوشته ای از نظر سبک و آیین درست نويسی مواردی دارد كه رعايت آن نوشته را زیبا نويسنده را توانا می نماياند وبه خواننده خوشايند و جذاب می آيد که حتما و قطعا این نکات را باید فرا بگیرید و از آن حداکثرا استفاده را ببرید.


        ✍️ ب) بحث در خصوص محتوا


        حتی اگر تمام پارامترهای ساختاری در شعر مراعات شود اما محتوا خوب و قابل قبول نباشد نوشته ی ما شعریت پیدا نمی‌کند چه در حیطه ی موزون و چه سپید.
        اینکه بیاییم تمام قواعد عروضی از قبیل وزن و قافیه را مو به مو اجرا کنیم اما محتوا نباشد این نوشته جز نثر موزون چیزی نیست و باز هم اگر تمام تکنیک های سپید سرایی از لحاظ ساختار و نگارش را مراعات کنیم اما محتوا ابتر باشد باز نثری داریم و لاغیر

        🔷 هر شعری یک صورت ظاهری دارد و یك مغز و محتوا. به بیان ساده تر هر شاعری در وهله ی نخست با دو پرسش رو در رو می شود:
        ۱- چه می خواهد بگوید
        ۲- آنچه می خواهد بگوید را چقدر خوب و زیبا می گوید.

        نوع بیان و چیدمان کلمات است که به شعر ما محتوای درست می دهد و اگر کوچکترین لغزشی در این خصوص باشد باز شعر ما رو به فنا می رود

        ✍️ در قسمت علامت دار شده ی شعر نکات ظریفی است که باید شاعر به آن دقت می‌کرد اما نکرده درست است که نوعی سرایش اپیزود وار بر کل شعر حاکم است اما گسست های زیادی وجود دارد که در کل شعر به آن اشاره خواهم کرد و نقد ساختاری مابقی شعر را به فرصت دیگر موکول میکنم تا ملال آور نگردد.

        📝 چرا ایست قلبی را شاعر منوط به فرارسیدن شب می‌کند؟ مگر درروز ایست قلبی اتفاق نمی افتد؟
        و چرا باید پس از ایست قلبی شخصی حتی خود شاعر،شعر زخمی شود دلیل قابل قبولی نیست حتی در عالم خیال،
        اگر عنوان می‌شد شعری گریه کرد باز قابل قبول تر بود
        اما آواره شدن کودک پس از ایست قلبی قابل درک است.

        ورود ناگهانی کاراکتر مرد در شعر جناب مردوخی می تواند نوعی نگرش به کل انسانها باشد اما باز پرداخت خوبی روی این امر انجام نشده است خصوصا وقتی عنوان می شود که زیر باران بدون چتر خیس می‌شود نه کلام کلام شاعرانه است و نه تصویر، تصویر شعریت پذیر، همان جمله ی معروفی که می‌گوید
        از کرامات شیخ ما اینکه شیره را خورد و گفت شیرین است.
        باید توجه داشت که در میان عناصر تصویر ساز گوناگونی که شاعر با تأمّل و تعمّد برمی ­گزیند، ترکیب می­کند و به کار می­برد، از لحاظ منطقی، روابط معنایی و زیبایی شناختی خاصی وجود دارد که بررسی و تجزیه و تحلیل آنها می­تواند بیش از پیش ما را در فهم و حتی نقد و تصحیح متون یاری نماید. وجود این پیوندها در میان این عناصر، موجب پیدایی اشکال خطی و هندسی خاصی در تصاویر شعری می­ شودکه توجه به آنها ظرایف، حقایق و لطایف فنّی و معناشناختی موجود در متون را آشکارتر می‌گرداند.
        در ادامه شاعر از جان گرفتن شاخه گل مصنوعی سخن گفته که من شخصا هیچ برداشتی از آن ندارم و نمی‌توانم دلیلی بر وجود این عبارت پیدا کنم و چون قادر به ذهن خوانی شاعر نیستم فقط لاادری گویان از این عبارت می گذرم.
        پوتبنیا (Potebnia)، شاعر و منتقد بزرگ روس می گوید: هنر، فکر کردن با تصاویر است وی که تصویری بودن را با شاعرانه بودن یکی می‌داند ، می افزاید: «بدون تصویرگری، هیچ هنری؛ بویژه هیچ شعری وجود ندارد» حتی اگر این سخن را اغراق آمیز نیز بدانیم، باز نمی‌توانیم اهمیت خاص تصویر در شعر را نادیده بگیریم. تصویر از عناصر اصلی و اساسی شعر است؛ بدان تحرک، طراوت و تازگی می بخشد؛ معانی و مضامین آن را جاندارتر می نماید و آنها را از عمق و وسعت بیشتری برخوردار می­گرداند.
        حالا همین جا وجود زن و برگ هم قصه ای که است که باز پرداخت مناسب و اجرای کامل ندارد و به جای سوق مخاطب به سمت تصویری گویا، بیشتر حضور شخصیت های ناشناس را افزایش می‌دهد.
        در دو اپیزود آخر شاعر سعی کرده این سوال را مطرح کند که
        آیا وقتی شاعر شعر می‌گوید اتفاقات ردیف شده محقق میشود و یا وقتی شخصی عاشق شد شعر خود به خودی شکل می‌گیرد؟
        به نظر من دو اپیزود آخر بهترین قسمت شعر بودند و می شود حس شاعرانه از آن گرفت ولی ایراد کار در نوع واگویه کردن است نوع انتقال ناخودآگاه به صفحه ی کاغذ است که وسط راه قطع و وصل هایی انجام می‌شود.
        در شعر، کیفیت احساس درون شاعر و عناصر تصویر ساز باید با وقایع و احساساتی که بیان می شوند، هماهنگ باشد؛ در غیر این صورت، آنچه حاصل می شود، زشت و ناخوشایند و حتی مضحک خواهد بود. حرکت یا دارای حالت دورانی است و در طول یک خط انجام می پذیرد و دوباره ما را به نقطه ی آغاز بازمی­گرداند، یا دارای سیر صعودی است و در نهایت به یک نقطه ی اوج می‌رسد ؛ در این حالت، توسعه یا تکامل یک جریان در راهیابی به یک اوج یا هدف است. این نوع از وحدت، در جریان­ها یا تسلسل هایی پدیدار می‌گردد که در آن تمامی عناصر، یکی پس از دیگری در رسانیدن به هدف یا نتیجه ای مشارکت می نمایند. این نوع وحدت در مورد تمامی واقعیت هایی که به منظور رسیدن به غایت یا هدفی به یکدیگر پیوند می­خورند، دیده می­شود. نمی­توانیم این نوع از ترتیب و توالی را یک ترادف صرف یا حتی یک زنجیره ی ساده از علّت­ها و معلول­ها به شمار آوریم. این ترتیب و توالی باید هدفمند باشد؛
        درست است که در دو بخش پایانی شعر کمی شاهد این نابسامانی هستیم و از دوران به خط و برعکس سوق پیدا می‌کند اما دوقسمت آخر شعر قابل قبول تر بود.

        ان شاء الله شاهد آثار پربارتری از این شاعر باشیم.

        یا حسین بن علی

        سید هادی محمدی


        خندانک خندانک خندانک
        نیلوفر تیر
        نیلوفر تیر
        سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۱:۴۸
        سلام جناب محمدی استفاده کردیم سپاس از وقت و نکاتی که بهم آموزش دادید خندانک
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۱:۵۲
        خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۲:۱۳
        خندانک
        استاد دلسوزم جناب محمدی
        ممنونیممم به خاطرتمام زحماتی که می کشید
        مثل همیشه بسیارعالی بود خندانک خندانک
        آموختم درکلاس درستان مثل همیشه
        روزمعلم برشما استاد عزیزهم مبارک باشه خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        رحیم فخوری
        رحیم فخوری
        سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۲:۳۸
        درودها استاد عزیز جناب محمدی گرامی
        ممونم از کلاس درسی دیگر که بهره مند آن شدیم
        عمر با عزتتان افزونتر
        تقدیم با مهر خدمت جناب دکتر محمدی عزیز
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۲:۴۰
        درودبرشما هادی جان عزیزم دوستتتتتتتتتتتتتتتدارم عزیزدلم بسیار مفید واموزنده بود احسنت برشما 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️
        ارسال پاسخ
        محمدرضا آزادبخت
        محمدرضا آزادبخت
        سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۲:۴۵
        سلام استاد محمدی دکتر گرانقدر روزت مبارک
        سپاس ازنقدتان آموختیم
        ارسال پاسخ
        شاهزاده خانوم
        شاهزاده خانوم
        چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۰:۲۷
        درود جناب محمدی استاد بزرگوار خندانک
        عالی بود عالی خندانک خندانک
        ممنونیم برای زحمتی که کشیدید خندانک
        اجرتان با خداوند متعال خندانک
        روزتون مبارک خندانک
        تقدیم به شما خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        ارسال پاسخ
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۹:۴۱
        درود بر دوستان عزیز خانمها و آقایان

        بانو تیر

        بانو عجم

        جناب فخوری

        جناب کاظمی

        جناب آزاد بخت

        و شاهزاده خانوم

        سپاس از شما و حضورتان

        ممنونم بابت تعاریف و الطافتان خندانک
        ارسال پاسخ
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۰:۳۷
        سلام ادب و احترام خدمت جناب محمدی عزیز
        خیلی ممنون از نقد و از لطف و زحمت فراوان تون 🌹🌹
        اگر بخواهم شعرم رو در چند خط بررسی کنم از دید خودم...

        🖋️...قلبی از تپیدن باز می ایستد"
        شب که فرا می‌رسد
        آنگاه...!!!
        کار قلب جز تپیدن نیست...
        اما گاهی وقتا برای وارد شدن به عمق داستان یا شعر
        باید دقیقن همان چیزی که رخ می دهد رو نوشت، محیط را تصور کرد
        و نوشت..!!
        🖋️...شب که فرا می‌رسد
        آنگاه"
        تکه‌های شعر رو از فکر مرموزم بیرون کشیدم
        و می‌توان از هر دو طرف شعر رو خواند
        آنگاه که باران می بارد قلبی از تپیدن باز می ایستد...""
        آنگاه را، هم قطعه بالایی...و هم به قطعه پایینی خواننده
        می‌تواند بخواند ..
        🖋️مردی بدون چتر خیس می‌شود و
        کودکی آواره
        باران باریدن رو به واقعه‌ای دلهراس و فاجعه‌ای سخت تبدیل
        کرده ام اگر چه خیلی از اشعار باریدن باران رو آرامش‌بخش می دانند
        اما بنده واقعه‌ای درد آور و یاد آور خاطرات خواندم...
        چون باعث می‌شود مردی خیس شود و کودکی آواره زیر باران
        در رابطه با کودکان کار....!!!
        🖋️شاخه گلی مصنوعی جان می‌گیرد

        اگر چه همه ما می دانیم جان گرفتن یک شی‌ء بی‌جان غیر ممکن است
        اما بارش باران شبانه و رعد برق آن
        آنقدر سهیم است که باعث ..ممکن شدن این ناممکن شده‌است
        نوعی اغراق
        گوشه چشمی اشاره به قیامت..!!!

        سر آخر که پای عشق به میان می آید
        🖋️چشمانی با موهای خیس عاشق شوند
        عشق رو معجزه‌ عجیب خواندم که
        بدون واقعه‌ای ...
        برگ لبخند می‌زند و
        شاخه گل جان می‌گیرد و..
        ......و
        در واقع عشق را چیزی خواندم که غیرممکن ها رو به آسانی ممکن می‌کند.

        🖋️ساسان مردوخی

        بار دیگر خیلی ممنون از نقد بسیار زیباتون جناب محمدی 🌹🌹
        امیدوارم نه من تمام دوستان استفاده کنند و یاد گیرند
        بنده فقط خواستم چند خطی در مورد شعرم بنویسم
        و قصد مقابله با نقدتونو نداشتم..🌹🌹
        بازهم ممنون🙏❤️
        ارسال پاسخ
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۰:۳۸
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۰:۳۹
        🌹🌹🙏🙏❤️❤️
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۰:۴۰
        بانوی واژه ها🌹🌹
        خوشحال شدم شما رو در صفحه بنده دیدم
        سپاس🙏🌹
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۰:۴۱
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۲:۴۷
        خندانک خندانک خندانک
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۲۲

        سلام زیبا و ناب سرودید
        با تصاویری دلنشین

        رمضان تان نورپرور از برکت و رحمت الهی
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ۰۷:۵۱
        سلام و ادب خانم حسین زاده🌹💐
        وجودتون در صفحه بنده افتخار است

        رمضان شما هم مبارک ب خیر و خوشی🌹🙏
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۰۲:۵۸
        🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        ارسال پاسخ
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۱۷:۵۱
        🌹❤️🌹🔥
        عباسعلی استکی(چشمه)
        چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ۱۲:۲۰
        درود همکار عزیز
        شهادت یاور مظلومان،پدر یتیمان، مولای متقیان حضرت علی علیه السلام بر کلیه پیروان و رهروان راهش تسلیت باد خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۱۷:۵۲
        سپاس از شما جناب چشمه🌹🌹🌹
        ارسال پاسخ
        نرگس زند (آرامش)
        سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ۱۱:۳۳
        درود بر شما خندانک
        زیبا بود افرین هاااا بر شما خندانک
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۵۶
        درود بانو زند🌹🌹
        ممنونم بابت لطفتون...🙏
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        محمد اکرمی (خسرو)
        سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ۱۲:۳۶
        زیبا بود و احساسی خندانک خندانک خندانک
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۵۰
        نظر لطف شماست...جناب اکرمی🙏🌹🌹
        ارسال پاسخ
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۵۱
        خندانک خندانک
        خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۰۲:۵۸
        🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        ارسال پاسخ
        اميرحسين علاميان(اعتراض)
        سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ۱۵:۲۹
        درود ساسان جان مردوخی خندانک
        پتانسیل قلمتان بالاست و استعداد خوبی دارید
        با مطالعه و کسب تجربه (در آینده) بهتر هم میشوید
        قلمت سبز🌿
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ۰۷:۴۸
        ممنون جناب علامیان🌹🌹
        بابت نظر انرژی بخش تون
        امید وارم بتونم در باقی مسیر بیشتر مورد پسند تون
        باشم 🌹🙏
        ارسال پاسخ
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ۰۷:۴۸
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۰۲:۵۸
        🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۰۲:۵۸
        🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        ارسال پاسخ
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۱۷:۵۱
        🌹🌹🌹🌹درود جناب کاظمی
        علی نظری سرمازه
        سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ۱۹:۲۸
        درود بیکران
        زیباست
        خندانک خندانک خندانک
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۵۰
        ممنون... سپاسگزارم 🌹🙏🌹
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۰۲:۵۸
        🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        ارسال پاسخ
        محمد باقر انصاری دزفولی
        چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ۱۰:۵۷
        قوالعاده زیبا بود
        درپناه خدا
        درود فراوان برشما
        خندانک خندانک خندانک
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۵۳
        ممنون جناب انصاری🌹
        خوشحالم که مورد پسندتون بود
        سپاس بیکران🌹🌹🙏
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۰۲:۵۷
        درودبرشما ساسان جان‌ عزیزم بسیار زیبا بود احسن برشما 🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۱۳:۴۹
        🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۱۷:۵۲
        🙏🙏🌹🌹
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۱۰
        🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۱:۰۷
        🌹🌹🙏🙏
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۸:۳۸
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        شنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۱:۱۳
        🙏🙏🙏❤️
        ارسال پاسخ
        علی بابایی(بابک)
        جمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۱۰
        سلام
        زیبا و احساسی و دلنشین
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        شنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۱:۱۴
        ممنون سپاسگزارم از لطفتون جناب بابایی🌹🌹🙏
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۳۱
        🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۹:۰۹
        ممنونم جناب کاظمی 🌹🌹🙏
        ارسال پاسخ
        نیلوفر تیر
        سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۱:۴۸
        خندانک خندانک درود بزرگوار
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۱:۵۶
        خندانک
        درودبرشما جناب مردوخی عزیز خندانک
        شعرزیبایی بود خندانک خندانک
        مزین به نقد استادانه ی استاد محمدی عزیز خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        میر حسین سعیدی

        لاله و گل نشانه از طرف یار داشت ااا بی خبر آمد چنان روی همه پا گذاشت
        ابوالحسن انصاری (الف رها)

        نرگس بخواب رفته ولی مرغ خوشنواااااااگوید هنوز در دل شب داستان گل
        میر حسین سعیدی

        رها کن دل ز تنهایی فقط الا بگو از جان ااا چو میری یا که مانایی همه از کردگارت دان
        نادر امینی (امین)

        لااله الا گو تکمیل کن به نام الله چو چشمت روشنی یابد به ذکر لااله الا الله چو همواره بخوانی آیه ای ازکهف بمانی ایمن از سیصد گزند درکهف بجو غاری که سیصد سال درخواب مانی ز گرداب های گیتی درامان مانی چو برخیزی ز خواب گرانسنگت درغار مرو بی راهوار در کوچه و بازار مراد دل شود حاصل چو بازگردی درون غار ز زیورهای دنیایی گذر کردی شوی درخواب اینبار به مرگ سرمدی خشنود گردی زدست مردم بدکار
        میر حسین سعیدی

        مراد دل شود با سی و نه حاصل ااا به کهف و ما شروع و با ه شد کامل اااا قسمتی از آیه سی ونه سوره کهف برای حاجات توصیه امام صادق ااا ما شا الله لا قوه الا بالله اال

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        8