جمعه ۲۵ آبان
مدح معشوق شعری از سید ایرج عظیمی ایرج
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۴۳ شماره ثبت ۱۱۵۴۰۱
بازدید : ۵۱۹ | نظرات : ۲
|
دفاتر شعر سید ایرج عظیمی ایرج
آخرین اشعار ناب سید ایرج عظیمی ایرج
|
من رافضیم،چادر تو جای دخیل است
یا چشمِ تو موسی و دلم، پاره چو نیل است
خواجه بکند گریه و عالم بزند چنگ
بحث لب تو مشکل و بغرنج و ثقیل است
در نصفِجهان بر سر تو جنگ بپا شد
چون نصفه دیگر به یَدَم خوار و ذلیل است
سیبیست بر آن گونه که آدم شده اغفال
طعم لبت ای دوست به مانند شلیل است
این خلق پر از مغلطه و تهمت و خبثاند
اما بر من حرف شما حکم و دلیل است
ای کاش پیامی ز خودت سوی من آری
از بیخبری، چاکرتان سخت علیل است
دل گفت بگو، عقل مرا سرزنشم کرد
این عشق شما، جنگ خداوند و اِویل(evil) است
ایرج تو چرا قافیهات سخت بیابی؟
چون وصل به معشوقهی من صعبسبیل است
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.