جمعه ۲۵ آبان
خیام ایام شعری از سید ایرج عظیمی ایرج
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ۰۰:۲۲ شماره ثبت ۱۱۶۹۰۴
بازدید : ۲۵۴ | نظرات : ۹
|
دفاتر شعر سید ایرج عظیمی ایرج
آخرین اشعار ناب سید ایرج عظیمی ایرج
|
آری طلاقش را گرفت سیگار از لبهای من
دیگر نمیبینم کسی در کهکشان همتای من
همواره چشمک میزند، نیکاختری بر دوستان
رنگ رخ هر دشمنی، زردست چون صفرای من
خیّامِ ایّامم که در هر رشته سر چرخاندهام
در بین ابیات غزل، منفی شده دلتای من
حرف عوامالناس را میدانمش همچون پشیز
یعقوب هم میبیندش، بیبندی و فحشای من
از علم سرشارم شده، هر مُلک طالب بر رُخم
با یک اشارت حاضر و آماده شد ویزای من
من این ذکاوت بردهام، از مادرم ارزان به ارث
این تحفهات شایسته نیست، میبخشمت زیبای من
تکحسرتی انگل شده بر روح و جانم، روز و شب
ای کاش بر ایرج زند، لبخند آن لیلای من
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
نکاتی را در خصوص شعرتان عرض کنم که ان شاء الله به کار آید
✍️ زبان شعرتان یک دست نیست استفاده ی همزمان از زبان کهن و مدرن زیبایی شعر را مختل میکند
✍️ مصراع اول یک هجا اضافه دارد
✍️ خط و ربط عمودی در برخی ابیات برقرار نیست مثل بیت اول
✍️ بیت دوم مصراع دوم ضعف تالیف دارد
✍️ منفی بودن دلتا در ریاضی نه بد است نه خوب ممتنع است ممکن است در برخی موارد در شیب های معکوس که حاصل تانژانت زاویه ای است دلتا منفی باشد که هیچ ایرادی ندارد که در شعر به آن استناد کرده اید
✍️ نوشته تان نثر منظوم بود تا شعر میتوانید در سایه ی مطالعه ی اشعار شاعر خوبی بشوید
بمانید به مهر و بسرایید