پنجشنبه ۸ آذر
|
دفاتر شعر محمد علی سلیمانی مقدم
آخرین اشعار ناب محمد علی سلیمانی مقدم
|
تضمینی در محضر کلام استاد ارجمندم جناب (بختیار بختیاری
"آگاه")
⚘⚘⚘⚘
شب تا سمندِ خاطره بیدار میشود
دل، خوش به این که موقعِ دیدار میشود!
چشمم تو را ندیده خریدار میشود
(آن دم كه عشق مطلع پندار میشود
نقشِ تو در ضمير پديدار میشود)
⚘
گوید زبانِ الکنِ من، در مقامِ تو
شورِ قلم تداعیِ وام از کلامِ تو
گلواژههای عاشقیام مستِ جامِ تو
(زيباي نازنينِ دلم، يادِ نام تو
الهامبخشِ رويشِ اشعار میشود)
⚘
از دل که جای غم شده بسیار گویمت
از شور و شوقِ لحظهء دیدار گویمت
با واژههای نغز و شکربار گویمت
(صد بار گفتهايم و دگر بار گويمت
خورشيد هم به پيش رُخت، تار میشود)
⚘
تا زندهام بدان که دلم پایبستِ توست
تنها نه من که کلِّ جهان بتپرستِ توست
عمرم به دستِ گرمیِ جانبخشِ دستِ توست
(انگيزهبخشِ شعرِ ترم چشمِ مستِ توست
حورا كجا حريف تو دلدار میشود!؟)
⚘
ای بهترین نشانهء هستی! به چشمِ من
زیباترین در آینه هستی به چشمِ من
وقتی که تیرِ غمزه شکستی به چشمِ من
(گيرايیِ پيالهء مستی، به چشمِ من
جامیست، كز نگاهِ تو سرشار میشود)
⚘
شد از هجومِ عشقِ تو دل، "خا" و "واو" و "نون"!
درمانده ماندهام ز غمِ هجر، تا کنون
مجنون کجا و حسِّ من و سایهء جنون؟
(فرهاد بود و غمزهء شيرين و بيستون
خرّم دلی كه سخت گرفتار میشود)
⚘
وصفت یک از هزار نگنجد در این مقال
با آن نگاه و سیبِ زنخدان و خطّ و خال
هر شاعری به لطفِ تو شد صاحبِ کمال
(معيار سكّه هاي زرِ ناب و شور و حال
با سنجشِ عيارِ تو معيار میشود)
⚘
جاری به رودِ دیدهء من، آبِ نقشِ تو
"نقشِ جهان" خرابِ میِ نابِ نقشِ تو
شاید ونوس، دیده شبی خوابِ نقشِ تو!
(آيينهای ست جامِ دل و قابِ نقشِ تو
گر بشكنيش! نقشِ تو تكرار میشود)
⚘
رویت شکوهِ جلوهء یک باغِ باصفاست
گیسویت آبشارِ فریبندهای جداست!
شرمندهء حضورِ تو عطرِ اقاقیاست
(لعلت، كه شهد ريزد از آن، چشمهء بقاست
کز آن نهالِ عشق، سپيدار میشود)
⚘
عمریست بر رواقِ نگاهم شرر نهی!
از مهر کاش بر دلِ زارم اثر نهی!
دستی دوباره روی سرم بیخبر نهی!
(يك لحظه گر به سينهء " آگاه "، سر نهی
از هُرمِ عشق، روحِ تو تبدار میشود)
محمدعلی سليمانی مقدم ۲۸-۰۵-۱۴۰۱
🙏⚘⚘⚘⚘🙏
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام بر شاعر زیبا نگارِ شعر ناب، جناب عزیزیان سپاس از نظر لطفی که به بنده و سیاهمشقهایم دارید. 🙏⚘🙏 | |
|
سلام و عرض ادب جناب محمدی، هنرمند و ادیبِ فرهیخته 🙏 سپاسگزار حسن نظرتان هستم. همواره به مهر مینوازید، بنده و دلسرودههایم را 🙏⚘🙏 | |
|
سلام و عرض ادب جناب حکیم آموزگار مهربان و بیادعای شعر ناب 🙏⚘🙏 سپاس از نظر لطف شما، بزرگوار 🙏⚘🙏 | |
|
سلام و ارادت برادر بزرگوار و فرزانهام، جناب استکی سپاسگزار لطف همیشگیتان هستم. 🙏⚘🙏 | |
|
سلام و عرض ادب جناب خوشرو دوست ادیب و فرهیختهام سپاسگزارم به مهر خواندید 🙏⚘🙏 | |
|
درود و عرض ادب مهربانوی شعر و شعور سپاسمند لطف سرشارتان هستم پاینده باشید 🙏🌿🙏 | |
|
سلام بر دوست ادیبم جناب شفیعی سپاس از نظر لطفتان 🙏⚘🙏 | |
|
سلام بر دوست ادیب و صاحبسخنم، جناب زارع از نظر لطفی که نسبت به بنده و دلسرودههام دارید، صمیمانه سپاسگزاری میکنم. پاینده باشید. 🙏⚘⚘⚘⚘🙏
| |
|
درود و سپاس جناب احسانیفر دوست بزرگوار و ادیبم به لطف خواندید 🙏⚘🙏 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا بود 👏👏🌺🌺
بهره بردم بزرگوار🙏