جمعه ۹ آذر
صوفی شعری از عارف اخوان
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۱۳ شماره ثبت ۱۱۰۲۲۸
بازدید : ۹۹۱ | نظرات : ۲
|
آخرین اشعار ناب عارف اخوان
|
تو که صوفیانه چلهنشینِ سکوتی
صوفیِ خاموش
نفس تنید در صدایِ تو
وقتی پرنده از غربتِ گلوگاهت
شوقِ پریدن آموخت
آنگاه که موسیقی
از ضربآهنگِ نفسهایت
وزنِ اصالت ربود
ریشه دواندی در من
در شکسته صنوبر، جاری در رگ
و مستانه مدهوش ساختیام از هست
در آینه بنگر...میبینیام
در چشمهایت آرمیده
و رسالتم برآوردنِ لبخند
در کهکشانِ دهانِ توست
که جهان
در رامشِ لبانِ تو فراغت میخواست
این استخوان هرگز نخواهد گسست
که نور از سرانگشتانِ تو
مرهمِ تمامِ تَرکها شد
وقتی از مصاحبتِ هور بازگشتیوُ
اندامِ خاکستر را
به قامتِ آتش بدل ساختی
دستهایِ تو چه بیاندازه
همخوانوُ در گفتگوست
بیصدا، صامت
و در ظرافتِ خطوطش
آشوبی از هچایِ نیامده در کلام مشهود
آرام باش، صافیِ بیغش
عریانترین مستورِ محبت
سخاوتِ مهر آویخته به پرگارت
که ایمنی از اهریمن
که تلاوتِ نامت
آیهیِ نیامده در وحی
از عصیان منزهیوُ تنیده در حی
بگو باز هم صدایِ تو آیا
صدایِ تو آیا
بر زخمهایِ تن
التیام خواهد شد؟
#عارف_اخوان
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود