تـلخـی و سـوگ روزگار ؛ انـگار نـصیـب مـا شـده
دلـواپسـی یا دغـدغـه .. نـاچـار نـصیب مـا شـده
ایوان زیباییست جهان گشت زیربنای خواجگان
خـاک خـوردن گَـرد در و دیـوار نـصیب مـا شـده
کارکشتهٔ ماتمکُشی ؛ صدبهره جُست از دلخوشی
امّـا مـکافـاتـی بـد و دشـوار نـصیـب مـا شـده ..
عیشوصفاوکیفوحال ؛خوابوخیالستو محال
افسـوس از مـفهوم کام ؛ سـیگار نصیب ما شده
برگ جوانی بسگران ؛ ریخت از درخت عمـرمان
از فـصل گل ، سهـم خـزان و خار نصیب ما شده
درچشم ما شورَست شکر ؛جذّاب نیست دنیا دگر
ایـکاشهـای بـیثـمـر ؛ هـمـوار نـصیـب مـا شـده
فِر میخوریم چون فرفره بیهودگیست و مسخره
تـکـرارِ در تـکـرارِ در تـکـرار نـصیـب مـا شـده ..!
ماییم دهان بیزبان ؛ چون ازسکوت داریم نشان
گـویـا کـه زخـم زخـمـهٔ گـیتـار نـصیـب مـا شـده
از این غـزل خـون میچکـد نیش و کنایه میزنـد
چون بیتفاوت ماندهایم ؛ اجبار نصیب ما شـده
گـرگ جـهـالـت مـیدرد ؛ درکـی نـداریـم از خِــرَد
پر ادّعـا از صفـر به صد بـشـمار ، نصیب ما شده
واپسگرایی دین ماست ؛ ترسوگریز آیین ماست
در قـرن دانش ، دورهٔ قـاجـار نـصیب مـا شـده !
هـمـجـنـسگـرای پـاپـتـی ؛ بیعـار و درد غـربـتـی
دزد و کـلاهـبــردار و بـدکـردار نـصیـب مـا شـده
نوعی سـراب است آرزو ؛ نقش بر آب است آرزو
تصویـر قـاب است آرزو ؛ هربـار نصیب ما شـده
بـازار جانـست زنـدگی ؛ نـرخی کلانـست زنـدگی
بر مـا گـرانـست زنـدگی ؛ دشـوار نصیب ما شده
مکافات
یزدان_ماماهانی
سـرایـش۲۶_۱۲_۱۴۰۰
_🎼🎸گیـــتار بـیتــــار🎸🎼_
خادم شما(ملحق)