--------------------------------------------------
تا فکر و ذکرمان همگی سرعت نِت است
ســرهای ما که داخـلِ گوشیُّ و تبلـت است
دارد کتـاب کنـجِ کمــد ، خـاک می خــورد
ما دلخوشیم ساعت و گوشیِّ امان ست است
------------------------------------------------------
جایگاه کتاب
ای جایــگاه فاخــرِ انـدیشــه های نـاب
شعروشعورو پرسش و دانایی وجواب
ای گنـجِ پُــربهــای هنــرهای بی مثـال
ای انعکاسِ گوهــرِ افکار ، ای کتاب
-------------------------------------------------------
تو یارِ مهربانی و از یاد رفتـه ای
دانای بی زبانی و از یاد رفتـه ای
درخاطرات مبهم دروازه های شهر
تو گنج بیکـرانی و از یاد رفته ای
-----------------------------------------------------
وفتی قهرمانان ملی ما از بردن نام سه نویسنده کشور عاجز ماندند :
با قــرمـز و آبی همه درگیــر شدند
با توپ و زمین دوباره تسخیر شدند
پـرســش ســه نویسـنـده نام آور بود
نام تو میــان آمد و جوگیــر شــــدند
مریم محبوب-اردیبهشت 1400
درودبرشمابانوی عزیز
بسیارزیبابود