پنجشنبه ۱ آذر
وصف حال شعری از سعید ساعدی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۵۷ شماره ثبت ۱۰۴۴۳۹
بازدید : ۳۵۵ | نظرات : ۴۰
|
آخرین اشعار ناب سعید ساعدی
|
من به استقلال خواهی باز هم زندانی ام
روز وشب مستم ولی هوشیار و استدلالی ام
گرچه مذمومم که من با کس ندارم گفتمان
من جهانی حرف دارم، کو رفیق خاکی ام
لاجرم قید زمان فرصت ز دست من کشید
من به بُهتان می کنم مطلب ز بخت غایی ام
کو، کجا در این جهان چشم محبت می درید
کین عوض شد زندگانی بر زمان باقی ام
سال ها کردم به نیکی زندگی در این میان
آخرش این شد نصیبم، رَخوٌ و استهلاکی ام
گر چه سهمم زین خلایق جز بساطی ساده نیست
هر چه شد قدری مقدّر بوده و من راضی ام
پشت سر این دوستان خنجر به ناحق می زنند
با سخن ها، طعنه ها، بر این سراسر خالی ام
خم به ابرو من نمی آرم، اگر چه در درون
مویه می دارم ز این اقبال و افسون حالی ام
روح و جان خسته را دائم به عُزلت می برد
این زبان تلخ و بی صاحب، امان از نائی ام
خوش به حال پاک بازان، دوستان باصفا
کس نمی رنجد ز آنان باشد این پنداری ام
خوش خرامان می رود فکرم به هر سویی ولی
کس نمی پرسد کجا؟ با فکر خود هم بازی ام
ساعدی کم کن سخن تا غم نگیرد ساحلت
راست می گوید حدیث از این صف اغیاری ام
|
نقدها و نظرات
|
سپاس بنده در اوقات فراغت بازبینی خواهم کرد چشم | |
|
سپاس استاد گرامی | |
|
سپاس | |
|
سپاس | |
|
سپاس عزیز جان | |
|
سپاس | |
|
سپاسگزارم جناب کدخدایی عزیز | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
شعر زیبایی سرودید.