پنجشنبه ۱ آذر
ره عشق شعری از سعید ساعدی
از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ۰۰:۴۰ شماره ثبت ۱۰۲۸۲۱
بازدید : ۲۰۵ | نظرات : ۱۶
|
آخرین اشعار ناب سعید ساعدی
|
بود در ره عشق چند انتظار
ساختن، ایثار و چندین محال
گهی کور باید گهی کر شویم
گهی لال و نادان و جاهل شویم
به بند اش بکش هر چه را سد کند
که یارت در این راه باور کند
که معشوق و این عشق افسانه نیست
فریب و خیال و به صُلّابه نیست
بخوان حال پیشینان را همی
تا که مجنون شوی حال خود برهمی
بدان حال فرهاد و ان تیشه را
و شیرین که پر داد اندیشه را
عمل را به جای سخن کشت کن
به محنت، تو ایام خود سخت کن
نباشد کسی جز خودت چاره ای
عوض کن مسیرت چو بی چاره ای
|
نقدها و نظرات
|
سپاس بزرگوار | |
|
سپاس بزرگوار | |
|
سپاس بزرگوار | |
|
سپاس بزرگوار | |
|
سپاس بزرگوار | |
|
سپاس بزرگوار | |
|
سپاس بزرگوار | |
|
سپاس بزرگوار | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
و شیرین که پر داد اندیشه را .
زیبا بود .
درودها.