چهارشنبه ۷ آذر
کلبه بی نام شعری از محمد جواد عطاالهی
از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ۱۹:۵۴ شماره ثبت ۱۰۳۴۸۸
بازدید : ۴۱۶ | نظرات : ۴۱
|
دفاتر شعر محمد جواد عطاالهی
آخرین اشعار ناب محمد جواد عطاالهی
|
ای پادشاه عاقلان این کلبه درویشی است
دیوانگان جمعند و هنگام هم اندیشی است
گر ملک دار مملکت های سرافرازی
یا فاتح کل قلمرو های اعجازی
اینجا نه جزو خاک و آب و نی ره باد است
ویرانه های مانده از خاکستر آباد است
ما سیرتِ آسوده از سودای دنیاییم
صیاد های ساکن اعماق دریاییم
ارواح بی آزار در شهر خرافاتیم
شاهان سرگردانِ بازی خورده ی ماتیم
ما را قسم خوردند و بی اکراه تف کردند
این کوه ها را همچو خردی کاه تف کردند
ما را نترسان از خرابی ها، درستی نیست
در حلقه ما هیچ پایان و نخستی نیست
ویرانه ی ما را اگر ویرانه تر کردی
دیوانگانش را فقط دیوانه تر کردی
پروانگان مست آتش باز ما بودیم
آن شعله ی رقصان در پرواز ما بودیم
ما کُمَّلین روزگار اشک و لبخندیم
در قله گی هامان پدر جد دماوندیم
شوخان بازیگوش و تردستان طنازیم
شیخان بی یال و کپالِ آسمان بازیم
ما مالکان کل سرحدّات اقراقیم
در بازی پوچ مریدان هوس قاقیم
سیمرغ های شاخه سار سبز طوبی ایم
طوفان ترینِ ابر های رعد آساییم
گیتی بهم جوشانِ نور کهکشان سازیم
در معرفت سوداگران عشق پردازیم
اینجا نمان ، از آنچه خواهد رفت خواهی سوخت
ما شعله هستیم و تو همچون نفت خواهی سوخت
دیگر برو این کلبه ی بی نام درویشی است
دیوانگان جمعند و هنگام هم اندیشی است
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام تستاد بزرگوار خوش آمدید ممنونم از لطف و همراهی شما در پناه حق | |
|
سلام جناب عزیزیان خوش آمدید ممنونم از لطف بیکران شما بله اغراق را اشتباه نوشته بودم ممنونم از راهنمایی تان در پناه حق | |
|
سلام دوست ارجمند زیبا نظر شماست ممنونم از لطفت در پناه حق | |
|
سلام جناب بدری گرامی ممنونم از لطف شما | |
|
سلام بر شما جناب رضوی بزرگوار خوش آمدید زیبایی در نگاه شماست ممنونم از لطف همراهی شما | |
|
سلام بانو رحیمی گرامی خوش آمدید زیبا نظرید ممنونم از لطف و همراهی شما | |
|
سلام بانو مهتدی بزرگوار خوش آمدید بسیار ممنونم از لطف شما فرهیخته گرامی | |
|
سلام بر شما بانوی ارجمند خو آمدید ممنونم از لطف و همراهی شما | |
|
سلام جناب آزاد خوش آمدید بنده بی خبرم | |
|
سلام مجدد اقراقیم غلط املائی است که مرتکب شده ام و درستش اغراقیم است. در پناه حق | |
|
سلام ممنون از لطف شما بزرگوار | |
|
سلام جناب پرناک عزیز خوش آمدید زیبا نگاه شماست بزرگوار ممنونم از لطف و همراهیتان | |
|
سلام بانوی ارجمند خوش آمدید ممنونم از لطف و همراهی شما | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و حماسی بود
حکیمانه
مبین مشکلات جامعه ما
دستمریزاد