سه شنبه ۶ آذر
|
دفاتر شعر فرید آزادبخت(شهاب ثاقب)
آخرین اشعار ناب فرید آزادبخت(شهاب ثاقب)
|
به یاد استاد محمدرضا حکیمی که عدالت اندیشی بزرگ و ادیبی وارسته و جوانمردی مردمی بود
******
آتشی افروخت عشق و جان بسوخت
سینه خاکستر شد ازحرمان بسوخت
نازنینان را غم مردم نماند
عالم از رنجوری انسان بسوخت
آنکه اقبال و ادب آموخت رفت
عقل هم در بوته هجران بسوخت
لعل لب شیرین تر از گفتار نیست
صد غزل در حسرت خوبان بسوخت
مهربانان را هوای روزگار
آنچنان بنواخت کش دامان بسوخت
بر سریر سروری جاهل نشست
مردم فرزانه بی تاوان بسوخت
شادی دل های عاشق آیتی ست
سوره والفجر تا رحمان بسوخت
بی سیاست عشق را خواهی ادب
کهنه دلقی بر تن مستان بسوخت
ما کجا پروای آزادی کجا ؟!
بس جوانمردا که با دستان بسوخت
ساعتی آرام باش ای مرد عشق
تا ادب آموخت آدم جان بسوخت
ماجرای عشق شد حسن ختام
با دل خونین لب خندان بسوخت
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.