چند ترانک از:خالدبایزیدی(دلیر)
اگربدانم:
تودیگرنیستی
تمام خاطره هایم را با تو
می سپارم به نیستی
تو که نباشی...
چه ارزشی دارد هستی
فقط از تاکستان نگاهت
قطره.قطره می چکد می ومستی
................................................................
ای نازنین!
به من بگو:
چند شاخه فاصله داریم
به خوشه های تا کستا ن نگاهت
که من.خوشه.خوشه بچینم تبسم لبخند ت را
وتو چون خوشه ها ی انگور
غرق نگاهم کنی
...............................................................................
اگر بدانم:
مردگان خواب می بینند
منم می میرم!
تا تو را
بخواب ببینم
..................................................................
د رنگاه دریائی ا ت
می خواهم!
چون ملوانی ماهر
شنا کنم
تا به همه بگویم:
منم!
ملوان این چشمان دریا ئی
.................................................................
با کلما ت ام چه خانه ی قشنگی را
برای خو د ساخته ام
خانه ای که خشت.خشت اش
همه از جنس کلمه
که درآن
فقط عشق رامی کنم دیکلمه
.........................................................
نگران نیستم
که دنیا به پایان می رسد
نگران ا ین ام
که مباد ا!
عشق من وتوبپایان برسد
........................................................