😐🌹😐🌹😐
مثلِ تمامِ سالهای قبل
امسال هم دور از تو سر کردم
پیراهنی از جنسِ نومیدی
در روزِ میلادت به بَر کردم
😐
ویرانه شد کاخِ امیدم با
پس لرزههای عشقِ جانسوزت
ای کاش میآمد زمانی که
مانندِ من میشد شب و روزت
😐
بر شاخِ خشکِ آرزوهایم
نیلوفرِ افسردهای پیچید
وقتی که از لبهای مِیگونت
بیگانهای گلبوسهای میچید
😐
داغِ غمِ بیانتهایم را
از چشمِ خونبارم نفهمیدی
نزدیکیِ ساعاتِ مرگم را
از حالِ بیمارم نفهمیدی!
😐
مانندِ دریایی پُر از هیچم
در ژرفنای ناامیدیها
پروانهای بودم که سوزاندند
بال و پرم را با پلیدیها
😐
"قویی فریبا در شبِ آخر"
بر سینهء امواجِ یک رودم
شاید پس از مرگم رهایم کرد
عشقِ تو و یکچند، آسودم!
😐
چشمت، که رنگش را نمیدانم!
مویت، که چون حالم پریشان است
آرام میخوانند در گوشم:
در پای تو جان دادن آسان است!
😐
سنگینیِ بارِ غمت بر دوش
عشقِ حرامت تا ابد در دل
بی مهریَت! این از همه بدتر!
ماندهست آهوی دلم در گل!
😐
شاید نبودم لایقت، امّا
میشد که با هم، همسفر باشیم
افسوس، از نیرنگِ نامردان
این شد که از هم، برحذَر باشیم!
😐
در شورهزاری از پلیدیها
"من" چشمهء طبعی روان هستم!
با آرزوی دیدنِ دریا
سویش روان تا پای جان، هستم!
😐
امّا چه سود از این همه پاکی
با مردمی که غرقِ نیرنگند!
وقتی تو را دلساده میبینند
در دست خنجر، با تو میجنگند!
😐
بخل و حسادت میشود باعث
تا بیبهانه با تو لج باشند
در کورهراهِ بینشانیها
بر دوشِ دل، چون بارِ کج باشند!
😐
هر لحظه نبضم میتپد با تو
چشمم به راهت مانده یک عمرَست
شاید که دیدارت میسّر شد
یک نیمهشب، در کوچهای بنبست
😐
کوتاهیِ این قصّه از من بود
باید بهایش را بپردازم
دور از تو بودم، باز، خواهم ماند
میسوزم و ناچار، میسازم
😐
امّا دلم هرگز نشد خالی
از عشق و تو، این را نفهمیدی!
میخواستم تا مالِ هم باشیم
امّا نشد زیرا "تو" ترسیدی!
😐
دور از تو در آغوشِ تنهایی
با عشق رویت زندگی کردم
در معبدِ زیبای چشمانت
چون پاکبازان، بندگی کردم!
😐
"من" عاشقی از جنسِ بارانم
از ابرِ بدفرجامِ دلتنگی
در اوجِ توفان هم نخواهی دید
از من به جز پاکی و یکرنگی
😐
روزت مبارک باد جانانم
با هر که و در هر کجا هستی
دور از من و همراهِ من بودی
هستی برایم معنیِ هستی!
😐
محمدعلی سلیمانی مقدم اردیبهشت ۱۴۰۰
🌹🌿🌹
وقتی ضیافت یک ماهه ماه مبارک رمضان به پایان رسید، وقت توزیع جوائز فرا رسید که جایزه روزه داران و شب زنده داران را عطا کند، عید رسمی مسلمان هاست عید سعید فطر و آغاز ماه شوال مبارک باد.