نیش
مراقب دیدگانم باشید
و به من بیاموزید
تا آنها را درویش کنم.
مراقب دلم باشید که مبادا بشکند
و از تیزی آن
دستانتان را بِبُرّد.
مراقب زبانم باشید
که به هرزه گوییهای شبانه
در کوچه پسکوچههای غمبار تنهایی
فریاد مستانه نکشد.
مراقب لبهایم باشید
که به غیر حق بوسه نزنند.
مراقب واژگانم باشید
که مبادا از نیش مار الهام گرفته باشند.
من از دستانم نمیترسم
و هراسی ندارم
چون نیازی نیست مراقب دستانم باشید.
من با دستهای تهی از پیشتان خواهم رفت
و شاید تنها نامی بماند
که آن هم کرایه مومیایی شدن نمی کند .
وقتی رفتم اجزایم را
به نیازمندان هبه کنید
و نگذارید بیهوده
در خاکهای درگذشتگان بنالند.
چند سالی هست که واردات خون
از چین پیشانی آغاز شده است،
توصیه میکنم که از خون رگهای خودمان
به همدیگر هدیه بدهیم.
بدانید که هیچکس به فکر و یاد ما نیست،
ماییم و خودمان،
ماییم و دلمان،
ماییم و تجلی نور حقیقت در کالبد وجودمان،
پنهانی و دیگر هیچ .
باقر رمزی باصر
شهادت مولای متقیان حیدر کرار
اسدالله الغالب توشه کش یتیمان
حضرت علی علیه اسلام را تسلیت عرض میکنم
و در این لیالی قدر التماس دعای فراوان دارم