جمعه ۲۵ آبان
تکنولوژی شعری از رضا چیرانی
از دفتر قدرمطلق نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ۰۸:۵۸ شماره ثبت ۹۴۴۱۸
بازدید : ۲۸۶ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب رضا چیرانی
|
به جهان مینگرم
به نفس های غم آلود نگاهی نگران
جنگهایی که پر از نادانیست
یا پر از تکنولوژی های شناور در خون
هیچ کس نیست
که بر شیشه ی شبهای زبان بسته
تلنگر بزند
آخرش خوب نفهمیدم و از یادم رفت
که چه حد ساده گذشتیم و رقیق
از همین سرفه ی دریای تب آلود
که پاشویه نشد
یازده بار خودم را کشتم
پشت آواز نهنگی که به ساحل میزد
کاشکی آدمها
خلط های لزج و چرکیِ اتمسفرِ بی حوصله را میدیدند
قطب، انگار حواسش به درختان تبر خورده ی این جنگل نیست
کاشکی جنگلبان
یک دلِ سیر نگاهت بکند، کاج بلند
و دریغ از سخنی، زمزمه ای
که مقصر خودمانیم، اگر
برج ها پنجره را بلعیدند
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و خوش آهنگ بود
موثر و پر معنی
دستمریزاد