_____________________
بسم الله الرحمن الرحیم
لا اله الا الله الملک الحق المبین
سَابِقُوا إِلَى مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا كَعَرْضِ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أُعِدَّتْ لِلَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ
براى رسيدن به آمرزشى از پروردگارتان و بهشتى كه پهنايش چون پهناى آسمان و زمين است [و] براى كسانى آماده شده كه به خدا و پيامبرانش ايمان آورده اند بر يكديگر سبقت جوييد اين فضل خداست كه به هر كس بخواهد آن را مى دهد و خداوند را فزونبخشى بزرگ است (۲۱)
سوره مبارکه حدید
انسان بعد از شناخت خویشتن خویش و در مرتبه ی بعد معرفت پیدا کردن به محیط پیرامون خود به الله میرسد و بعد از شناخت به مقام حضرت معبود خود را عبد مطیع می یابد و مقام حقیقی خود را نسبت به الله در عالم تعیین میکند که همان عبد مطیع است.
معرفت، محبت هم می آورد یعنی هرچه نسبت به پروردگار عالم شناخت بیشتری پیدا میکنی و با اسماء و صفات در عمل و ذات آگاه میشوی شهودی مشتاقانه نسبت به تجلیات ممکنات و هر آنچه بهشت باطن را در ظاهر متجلی می گرداند پیدا میکنی.
آیه ی بالا آگاه می گرداند دل های مشتاقی را که بهشت را جستجو میکنند چرا که خریدن بهشت در واقع انجام عملی صالح است. عمل صالح از دل ایمان, ایمان از دل تزکیه ی نفس و تزکیه ی نفس از دل عقلانیت حاصل میگردد. انسان در این کره ی خاکی دیر بجنبد فرصت ها را چنان از دست خواهد داد که از غافله ی بهشتیان در می ماند و در حسرتکده ی روز محشر دیگر فرصتی برای خریداری نور نیست.
و من الله توفیق
۲۹ ذی الحجة ۱۴۴۰
۹ شهریور ۱۳۹۸
درودبرشما
آموختم