جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
شب که شد از بسترم برخاستم
عشق را اندر اجاق انداختم
---
چونکه ان اتش گرفت اندر دلم
من شرابی در درونم ساختم
---
چونکه مل دیرینه و مردافکن است
شعله ور گشت از درون انداختم
---
تاب مهجوری ندارم من دگر
چون گسستم بند و مجنون تاختم
---
زین همه اتش ز عشقی در درون
نرد عشقی با حبیبم باختم
---
عشق او بیتاب کرده این دلم
بس گهر از عشق یار انباشتم
---
چون شراب عشق او پالوده دل
دل نگر ایینه یارم داشتم
---
چون سحر بود و بدو مشغول دل
وه عجب من چه مقامی یافتم
---
بیدل افسون شده در عشق ناب
بهر روز حسرتم من نهالم کاشتم
----------------------------------------
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.