عیدانه
عید است کنون
برآورید شادی را
اوجِ نقاره خانه را بیارائید و،
بروید خبر کنید
همه نقاره زنان و زودترعَلَم کنید
رسمِ خوش و، خوشبوی گلاب پاشی را
ساز و سورنا بیاورید و،
یکریز به صفا دَف بزنید
با سماع دل همراه با ،
قدری حرکاتِ موزون
دائماً خوش دارید
هنرِ خوش طَرَبِ چون رطب و شیرینِ ،
مطرب باشی را
همه یکریز طربخانه ی دل کوک کنید
بهرِ ثبتِ همه رقاصی ها
همه بزمها و طَرَبها
بروید بیاورید
عکاس باشی را
پرده ای رنگین، ز عیدانه چه زیبا میشود
درنتیجه هرچه زودتربروید بیاورید
جهت کشیدنِ یک تابلو ، نقاش باشی را
اگر آراسته شد این جشن با گلزاری
بَه چه زیبا میشود
پس بروید خبرکنید
باغبان باشی را
اگر مخلوط شد این جشن ،
بهمراهِ قدمهای عبور
از درونِ تونلی آبگینه ،
رد شده به زیرِ دریا
بَه چه زیبا میشود
بهرِ توصیف اش و اینهمه عجایبِ ،
نهفته زیرِ دریا
بخصوص ماهی ها
بروید خبر کنید
سماک باشی را
همه این درختها و همه ی مزرعه ها
همه سبزی و صفا و،
رخِ زرینِ همه گندم زارها
همه شان بدونِ آفَت زیباست
چند روزی ، قبل از آغازِ جشنِ
تا که سرخر نشتابد به درونِ این عیش
بروید بیاورید
همه ی وسایل دفع مضرات ز این مزرعه را
همه ی وسائل ضرورِ سمپاشی را
همه جا شربت و نقل وشیرینی سِرو کنید
در نتیجه بروید خبرکنید بیاورید
قناد باشی را
همه اَقدامِ عزیزان را ،
بسیار گرامی دارید
پس برای خدمت ،
بهرِ گستردنِ فرشی قرمز
بروید خبرکنید بیاورید
فراش باشی را
ماسک و دستکش
به تعدادِ ضرور پخش کنید
تا که عید، عزا نگردد
به هجومِ مغولینِ کرونا
درنتیجه با رعایتِ دومتریِ همه فاصله ها ،
ضمنِ اجرای صحیحِ پروتکل های حسن
بروید برای آرامِ خیال بیاورید
عطار باشی را
بهمن بیدقی 99/5/6
عیدانه بسیار زیبا
مخصوص ایام کرونا