پنجشنبه ۱ آذر
غمباران شعری از مریم کاسیانی
از دفتر سقطِ سکوت نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ۱۴:۲۴ شماره ثبت ۱۳۲۹۳۴
بازدید : ۴۸۶ | نظرات : ۲۰
|
آخرین اشعار ناب مریم کاسیانی
|
وطن آرام در آغوشِ حماقت می سوخت
ترس زُل می زد و سَربندِ شجاعت می سوخت
سایه ی ظلمِ تبر در دلِ اندامِ رفاه
درد می ریخت و احساسِ رضایت می سوخت
حق زمانی که عدالت درِ دولت می بُرد
زخم می خورد و قدم های حقیقت می سوخت
فتنه ای تور به اندازه ی دنیا می بافت
تارو پودی که در آن نبضِ شرافت می سوخت
دار می زد غم و حسرت، سرِ هر عاطفه را
بس که در حاشیه ققنوسِ سعادت می سوخت
سرعت فاجعه با عقلِ عمل می جنگید
که طبس یکسره در معدنِ غفلت می سوخت
مثلِ پروازِ زمین خورده ی اقبالِ هُما
زندگی غزه تر از کودکِ غربت می سوخت
قلبِ جنگ از تپشِ صلح، نفس می دزدید
وَ وقیحانه بشر، در تبِ نفرت می سوخت
.
.
.
.
کاش از بسترِ افکار، خباثت می رفت
کاش با موشکِ تدبیر، حماقت می سوخت
مریم کاسیانی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.