_____________________
شبی در خوابِ خیس و عطرِ بویَش
شُدم مست از دو چشم و خالِ رویَش
به یادِ لحظه ای از شرمِ دیدار
گُلِ زردی که می بَستم به مویَش
و یا لیلا چو پایِ چشمه آمَد
به ایما میزَدم چشمک به سویَش
کمانی سرکش از اَبرویِ تیره
اسیرِ گیسوان و های و هویَش
گَهی در خوابِ خیسِ شهرِ باران
فِکندم سیبِ سرخی را به جویَش
من و اندوهِ آن ماهِ گُریزان
شده هر شب خیالِ گفتگویَش
دوباره باز هم،در خوابِ مجنون
زده لیلا ،نقابی را به رویَش
: برو ای خاطرِ تنهایی ام، که
پریشان گشته ام،از جستجویَش
_______________________
شعر دوم
___________________________
لاله ای در دست و گفتم کز رقیبَم بهتَرم
بینِ چشمانِ سیاهت،سایه ای میگستَرم
جان اگر خواهی بیا این جانِ شیرین،گفت نه
رفت اما لاله ای، خشکیده لایِ دفتَرم
_________________________
شعر سوم
من آمدم به شَهرَت، به موزه یِ نقاشی
گفتی بیا به کافه، یا حولِ آن حواشی
بر دامنِ دماوند، یا پایِ برجِ میلاد
فرقی زِ هم ندارند، وقتی که تو نباشی
____________________________
عیسی نصراللهی