سه شنبه ۲۹ آبان
|
دفاتر شعر زهراجعفرزاده پهنوار
آخرین اشعار ناب زهراجعفرزاده پهنوار
|
"اوج"
من در اوج غصه میخندم نمیدانم چرا؟
در میان گریه میخندم نمیدانم چرا ؟؟
در دلم غم ، بر لبانم خنده است
معنی این خنده را هم من نمیدانم چرا؟
هر زمان، در هر مکان قلبم برایش میتپد
معنی این دل تپیدن را نمیدانم چرا؟
در فراقش آه از سینه برون آرم ولی
معنی این آه را هم، من نمیدانم چرا؟
شاید ای ن خنده فرار از گریه ای باشد مرا
هرچه باشد معنی اش رامن نمیدانم چرا؟
شاید اما هیچ معنا در دلش پیدا نبود
گرچه بی معنایی اش را هم نمی دانم چرا؟
|
|
نقدها و نظرات
|
درود جناب اخباری عزیز مصرع سوم لغزش وزنی بزرگی دارد | |
|
سلام من عرض کردم ووزن را شناخته اند و قافیه را نه در کل موزون است و بی قافیه | |
|
درود ها استاد بزرگوار بسیار بسیار سپاسگزارم بابت نقد سازندتون🙏🙏🌸🌸🌸 سعی میکنم اشکالات را برطرف نمایم.... | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
چون اجازه ی نقد داده اید در کمال احترام عرض میکنم
اولا شما وزن را خوب شناخته اید بسیار عالی و در خور تحسین است که وزن اصل و اساس شاعری است در شعر بخصوص در شعر سنتی
اما قافیه را رعایت نکرده اید (نمیدانم چرا ) ردیف است و قافیه نیست
میدا نید که در تعریف قافیه گفته اند
قافیه کلماتی غیرِ تکراری است است با حد اقل یک حرف مشتر ک در پایان که از نظر معنا متفاوتند
شناخت قافیه و رعایت آن برای شما شاعر خوش ذوق مشکل چندانی ندارد در بسیاری از کتابها علوم و فنون ادبی به سادگی قافیه و قواعد آن تعریف شده است حتی در سایت شعر ناب هم کار گاه ها و وبلاگهایی هست برای معرفی آن دوست داشتید میتوانید به وبلاگ( کشکول) هم سری بزنید
بهترین هارا برایتان آرزو دارد
توفیق تان روز افزون باد