سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
||||||||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
به نام یگانهی هماره جاوید!
آخرین شب جمعهی سال ۱۳۹۹ نیز از راه رسید.
نیکوست یادی کنیم از اهل قبور و فاتحهای نثار روان جاودانشان.
به ویژه، درگذشتگانی که در سالی که گذشت، فقدانشان غمی بیکران را بر خانوادههای بزرگوارشان وارد نمود و علیالخصوص دو شاعر بزرگواری که در این سال از دست دادیم: مرحوم استاد اقتداری ارجمند و شاعر جوان، بانو معصومه خرمبخش.
اللهم صلی علی محمد و آل محمد
میهمان خانهی مرحوم استاد اقتداری هستیم.
غزلی را که همان روزهای نخستِ فقدانشان سروده بودم، بار دیگر با فاتحه و صلوات پیشکش روح پاکشان میکنم:
از احساس و، صفا بود اقتداری
گلِ اندیشهاش، چون نوبهاری
وسیعِ و، بیکران، نابِ بیانش
روانِ واژگانش، چشمهساری
تبِ ژرفِ نگاهش، مملو از حرف
سخندانی مِهین بودهست آری
پیامش موجِ مهر و، دوستی بود
غزلهای دلش، زیبانگاری
میانِ هر کلامش میتوان دید
گلِ پرواز و آوای قناری
پرِ پروازِ روحش، جنسِ آواز
رهید از چنگِ بغضِ بیقراری
دلش، چشمانتظارِ جامِ رب بود
رهیده، دیگر از چشمانتظاری
سفر کردهست تا دنیای لاهوت
رسیده، تا صفای بیشماری
«نمیرد مرد شاعر؛ مردی از مهر
که نامش با نکوییهاست جاری»*
الهی روزیاش بادا به پردیس
زلالِ کوثر و، هر جوکناری
زهرا حکیمی بافقی (الف_احساس)
پ. ن:
بیت ستارهدار، تضمینی است از:
سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
***
روان استاد اقتداری ارجمند جاری در پردیس پروردگار!
پرکشیده: ۳۰ آبانماه ۹۹.