بنام خدا
«مسلم اوّل، شه مردان علی
عشق را سرمایهی ایمان علی»
گفت ابراهیم در آتش: حسین
گفت نوح آن روز در طوفان: علی
حضرت یوسف همان شاهِ جمال
گفت هر شب، گوشهی زندان: علی
حضرت عیسی به قنبر رو زدست
تا ببخشد مردگان را جان، علی
حضرت موسی کلیمالله شد
از نعیمِ سفرهی سلطان، علی
گفت شیطان: سجده بر آدم خطاست
سجده باید کرد بر انسان، علی
منشا اوصافِ حق عینِ علی است
عقل و عشق و عصمت و عرفان، علی
حضرت مولاست راس کائنات
میدهد بر انس و جن فرمان علی
جز علی هرچیز و هرکس فانی است
هستیِ جاوید و جاویدان علی
دور پیغمبر پر از نامرد بود
بود امّا مرد هر میدان، علی
رعد و برق از هیبت شمشیر اوست
رحمتحق، بارش باران، علی
خورد قرآن جانِ مولا را قسم
گفت قرآن: من تنم، جانان علی
دل اگر در راه بی سامان شود
قلبها را میدهد سامان علی
شعر من هرچند پایانش رسید
حضرت مولاست بیپایان؛ علی
«بیت اول تضمین از علّامه اقبال لاهوری»
علی رفیعی وردنجانی
1398/12/13
ولادت امیرالمومنین حضرت امام علی علیه السّلام بر همگان تهنیت باد.
بسیار زیبا و شورانگیز بود
دستمریزاد
یا علی مددی