پنجشنبه ۱ آذر
|
دفاتر شعر علی رفیــــعی وردنجانی
آخرین اشعار ناب علی رفیــــعی وردنجانی
|
بنام خدا
نامت علیست هیچ کسی بر تو چیره نیست
کور است دیدهای که به سوی تو خیره نیست
هادی شدی که راه جدیدی نشان دهی
ای ماه! روزگار کسی با تو تیره نیست
عبدالعظیم بی تو که عبدالعظیم نیست
دور از تو هیچ جامعهای هم کبیره نیست
بر دور شیعههای خودت حلقه میزنی
با اینکه مرز وسعت دریا، جزیره نیست
آقا اگر بدون وضو گفتهام غزل
چون روی زخمهای دلم یک جبیره نیست
سیلوی دل خراب شود باز بهتر است
وقتی رسیده قحطی و عشقی ذخیره نیست
نگذار دست بر دل من، چونکه لاجرم
محصول تودهای نمک شور، شیره نیست
گفتی: به سامرا برو امّا دلی نبر
کرمان سفر کنی که نیازی به زیره نیست
در سامرا دومرتبه پاپیچتان شدم
معلوم بود طرد گدا جزء سیره نیست
گفتی: گدا که هیچ! به کفّار جان دهیم
راندن مرام هیچ یک از این عشیره نیست
............................
علی رفیعی وردنجانی
۱۴۰۰/۰۳/۲۳
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مدیحه بسیار زیبا و شورانگیز بود
خدا قسمت کند دسته جمعی برویم سامرا