جمعه ۲۵ آبان
|
دفاتر شعر سیده نسترن طالب زاده
آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده
|
ناطور رودهای رهاییست
لاله های سیاه نگاهم ،
به پادشاهی نامت..
آه ،
چکان چکان بغض وُ
چکاد استغناست
دلم گرفت
در هوای سنگی آغوشت
و پیراهن تلخون
چون پرنده های نیلگون بشارت
به زخم حماسه
به سنجاق نورس موجهای تپنده می ساید...
-و هاویه بوسید
کمرگاه غریب شبهنگام-
به این جدال که زخمیست بر عصب شرم ،
براین میانه ی آشوبسای پر از برف
به کاج کهنه ی موصول
که خانقاه سوته دلان را به بعثت اهرام ،
به مرشدان قدیمی
به آسمان
صله بخشید،
به عطرهای شرقی خزه در مه
-که هروله میکرد ،آفتاب نفس زکیه
به اوج لرزش دریوزگان زمانها-
و بستان افروز رسته بر تب افرا
به گستوان تناهی
قسم
به شوق معما
به آبهای پرشراب اثیری
که درد میکشد
قرنهاست
مازه ی شرافت انسان ..
|