این عاشقی انگار ، کار ساده ای نیست
سخت است این گفتار ، کار ساده ای نیست
با آن که شاید راه، بی برگشت باشد
بر رفتنت اصرار ، کار ساده ای نیست
هر لحظه مرگی در کمین بال هایت
لبخند روی دار ، کار ساده ای نیست
در کودتایی کور یاران را ببینی
برسینه ی دیوار ، کار ساده ای نیست
تاوان این دیوانگی مرگ است ای دوست !
دیوانگی این بار ، کار ساده ای نیست
همبال تو در کام آتش شعله ور شد
برگشت بی آن یار ، کار ساده ای نیست
گفتی به من تو چند مرده مرد عشقی؟
دست از سرم بردار ، کار ساده ای نیست
گر محو تو شد دشمنت ای آهنین بال!
بر صفحه ی رادار ، کار ساده ای نیست
بهرام شد شرح بلند و مستی عشق
سرمستی هشیار، کار ساده ای نیست
در سینه ات پنهان کنی ناگفته ها را
دنیایی از اسرار ، کار ساده ای نیست
تشریح زخم زخم های بی شمارت
بر پرده های تار ، کار ساده ای نیست
ترسیم فتحِ اَلوَلید و فجرها را
با خط کش و پرگار ، کار ساده ای نیست
اکنون تو و این خاطرات بغض آلود
با یک تن بیمار ، کار ساده ای نیست
زخم عمیقی مانده از آن روزگاران
آن جنگ لاکردار ، کار ساده ای نیست
شاید جهان مثل تو را کمتر ببیند
شاید ، فقط یک بار، کار ساده ای نیست
……..
سرهنگ خلبان،محمدرضا ملکی
.........
تیمسار سرلشکر بهرام هوشیار، نخستین هنرآموز هواپیمای جنگده اف ۴ (فانتوم )بود.
که پس از طی دورههای تکمیلی خلبانی در آمریکا، خلبانان بسیاری را در نیروی هوایی ارتش تربیت کرد.
وی همچنین از سال ۱۳۴۳ به عضویت گروه پروازی آکروجت تاج طلایی، درآمد
و در سالهای ۱۳۴۶ و ۱۳۴۹ عنوان لیدر این گروه پروازی را به دست آورد.
در جنگ ایران و عراق ؛
بهرام هوشیار،از طراحان اصلی عملیات ثامنالائمه بود.
از وی به عنوان مبتکر طرح راه اندازی دفاع موشکی ایران در صحنه نبرد،در مناطق عملیاتی یاد میشود.
سرلشکرهوشیار در عملیات طریقالقدس،برای نخستین بار،
سایت موشکی خیبر (فولی آباد) را در کنار لشکر گاه زرهی قزوین،عملیاتی نمود.
نقش کلیدی تیمسار هوشیار در جنگ ایران و عراق در طراحی عملیات استراتژیک،
حمله به پایگاه هوایی الولید، (اچ-۳) انکار ناپذیر میباشد.
براساس اين طرح ۱۰ فروند فانتوم مسلح، ۸ فروند اصلی و ۲ فروند رزرو، به پرواز درآمدند
و برای گمراه کردن دشمن نیز،در هنگام ورود فانتومها به خاک عراق، با ۳ فروند اف ۵ ،به کرکوک حمله كرد .
از عملیات اچ ۳ ،به عنوان شگفتانگیزترین عملیات هوایی دنیا که به نام فانتومها ثبت شدهاست، یاد میشود.
سرلشگر بهرام هوشياراز خوشفكرترين و متخصص ترين خلبانان نيرو هوايي بود.
خدمات و ايثارگريهای او در عرصه نبرد، خود كتابی است از ماجراهای بسيار جالب، كه اميد توان نوشتن آن را داشته باشم.
در اين شعر سعی داشتم حضور قدرتمند ، مبتكرانه و فداكاری اين قهرمان وطن پرست را به تصوير بكشم .
متاسفانه قهرمان سرلشگر بهرام هوشيار،در اثربيماری سرطان،در سال ١٣٧٠ به ابدیت پیوستند.
این مرد بزرگ همواره در آسمان ايران به عنوان ستاره ای بی بديل خواهند درخشيد.
ارادتمندتان سرهنگ خلبان،محمدرضا ملکی
بسیار زیبا و حماسی بود
در وصف خلبانان پلند پرواز
نگهبانان سرافراز آسمان این مرز و بوم
روحش شاد