سلام و عرض ادب و ارادت جناب استاد یزدانی بزرگوار
بسیار سپاسگزارم از لطف نظر و حضور سودمندتان و همچنین نقد بجا و موثرتان که باعث شد نگاهی عمیق تر به سیاهه ام بیندازم و متوجه ایرادات آن بشوم. اشتباه بنده این است که نوشته هایی که وزن عروضی دارند را تقطیع نمی کنم و مقوله ی وزن را ذهنی از سر می گذرانم.
جسارتا در مورد نام غزل پاره: این نامِ دفتر شعر بنده است و در مورد انتخاب مرکب برای سبک شعر باید عرض کنم چون گزینه ی غزلِ مرکب در سبک های سایت وزین شعر ناب وجود نداشت بنده سبکِ مرکب را انتخاب کردم. غزل مرکب همونطور که مستحضرید غزلی به سبکی نو است که هر مصرعِ مقفیِ آن شکسته می شود و به دو یا گاها سه مصرع یا بخش تبدیل می شود بنابراین در این سبک اگر هر مصرع مقفی از دو بخش تشکیل شده باشد، مصرع های دوم، چهارم، هشتم، دوازدهم الی آخر ... و اگر هر مصرع مقفی به سه بخش شکسته و تقسیم شده باشد مصرع های سوم، ششم، دوازدهم، هجدهم الی آخر مقفی و هم قافیه با مصرع های دو چهار یا سه و شش می شوند اما پاره های دیگر که مقفی نیستند هم می توانند به خودی خود مقفی باشند اما با قافیه ای متفاوت از قافیه ی اصلی شعر.
این سبک را در اشعار شاعران معاصر از جمله حسین صفا، مریم جعفری آذرمانی و ... می توان دید.
در مورد وزن شعر که فرمودین میشود تغییر رکن فاعلاتن به فعلاتن در رکن اول مصرع ها را از اختیارات شاعری در نظر گرفت. و در مورد از قلم افتادن یک هجای بلند (حرف ربطِ در) در مصرع ابتدایی که در چند مصرع دیگر هم این مورد تکرار شده با جنابتان موافق هستم و گفته تان کاملا متین است و در اسرع وقت و در صورتی که این امکان ویرایش در سایت شعر ناب باشد حتما آن مصرع ها را ویرایش خواهم کرد.
در مورد مصرع "هیچ قالبی تهی نشده ست " هم که فرمودین بنده حرف چ انتهای هیچ را ساکن در نظر گرفتم اما رکن دوم و سوم باز هم دارای ایرادند و بهتر این است که کل مصرع را ویرایش کنم و اتفاقا پیشنهاد جنابتان بسیار بجاست اما استفاده از چرا کمی مفهوم مد نظرم را تحت الشعاع قرار می دهد اما وزن را تصحیح می کند و بسیار ممنونم از این پیشنهاد خوب و بجا
در کل باز هم سپاسگزارم از لطف بی حدتان که کار بی مقدار بنده را قابل نقد دانستید و وقت گرانبهایتان را صرف این سیاهه کردید
در محضرتان شاگردی می کنم
برقرار باشید به مهر استاد بزرگوار
شعر بسیار زیبایی بود دارای تخیل و احساسی زیبا ساختار معناییِ منسجمی داشت قالب شعر چهار پاره بود ولی مرکب را نمی دونم چی هست شاید قالب جدیدی باشه وتنها عیب شعر همون یکسان نبودن وزن شعره که اگه ویرایش بشه زیباتر میشه ردیف شعر زیبا بود و قافیه را به خوبی پوشش می داد و موسیقی زیبایی به شعر بخشیده بود
موفق باشید