شماره صد سی شش ؛ مرغ دلم
شماره صد سی شش ؛ مرغ دلم
مرغ دلم کشیده پر ؛ تابرسد به کوی دوست
خاک کف کوی دوست ؛ معبر هر سوی دوست
عاشق چشمان او ؛ در همه وقت بوده ام
کرده فسونم بسی ؛ دیده جادوی دوست
دشت دلم شد وسیع ؛ سبزه زهر سو دمید
مرتع سبزی شده ؛ خاطر آهوی دوست
مقصد هر عاشقی ؛ دیدن معشوق هست
قبله حاجات من ؛ هست دو ابروی دوست
خواب مرا احتیاج ؛ خوش که بخوابم شبی
در صورم سر نهم ؛ روی دو زانوی دوست
گاه زپیشش به قهر ؛ چند قدمی میروم
ناز مرا میکشد ؛ ناز کشی خوی دوست
جان بفدایش کنم ؛ یار سعادت شود
جای مرا میدهد ؛ عرصه مینوی دوست
شوکت و جاه و مقام ؛ نیست چنان
آنچه بود پایدار ؛ قدرت و نیروی دوست
بوی خوشی میرسد ؛ هرشب روزم مشام
شامه نواز است بسی ؛ عطر سمن بوی دوست
هست مرا آرزو ؛ تا برسم به مقصدم
مقصد(گمنام) هست شانه زند موی دوست
جمعه دوازدهم مهر نود وهشت
.
عاشق چشمان او ؛ در همه وقت بوده ام
کرده فسونم بسی ؛ دیده جادوی دوست
دشت دلم شد وسیع ؛ سبزه زهر سو دمید
مرتع سبزی شده ؛ خاطر آهوی دوست
مقصد هر عاشقی ؛ دیدن معشوق هست
قبله حاجات من ؛ هست دو ابروی دوست
خواب مرا احتیاج ؛ خوش که بخوابم شبی
در صورم سر نهم ؛ روی دو زانوی دوست
گاه زپیشش به قهر ؛ چند قدمی میروم
ناز مرا میکشد ؛ ناز کشی خوی دوست
جان بفدایش کنم ؛ یار سعادت شود
جای مرا میدهد ؛ عرصه مینوی دوست
شوکت و جاه و مقام ؛ نیست چنان
آنچه بود پایدار ؛ قدرت و نیروی دوست
بوی خوشی میرسد ؛ هرشب روزم مشام
شامه نواز است بسی ؛ عطر سمن بوی دوست
هست مرا آرزو ؛ تا برسم به مقصدم
مقصد(گمنام) هست شانه زند موی دوست
جمعه دوازدهم مهر نود وهشت
.
عارفانه و زیبا بود