يکشنبه ۲۷ آبان
|
دفاتر شعر علی رفیــــعی وردنجانی
آخرین اشعار ناب علی رفیــــعی وردنجانی
|
" عدالت علوی "
به نام آنکه وجودش همان عدالت اوست
به نام حضرت سبحان؛ به نام حضرت دوست
خدا قبول کند اندکی مسلمانیم
به جز نماز از این دین بگو چه میدانیم؟
ظهور معنی اسلامِ ناب، عدل علیست
بدون عدل علی، این نماز هم بدلیست
علی نبود مگر پاسدار بیتالمال؟
خزانهای که پس از او شدست بیتالحال
کسی که نخل برای فقیرها میکاشت
شمال کوفه مگر او زمین و ویلا داشت؟
همیشه خاک فقط فرش زیر پایش بود
ابوتراب؛ جهان وصلهی عبایش بود
علی ابوذر و عمّار داشت، سلمان داشت
علی به مالک اشتر همیشه ایمان داشت
علی به هیچ کسی پول زور و باج نداد
علی شرافتِ خود را به یک حراج نداد
عقیل اگرچه برای علی برادر بود
ولی به چشم علی با همه برابر بود
درون دولت او بیشمار رشوه نبود
زمان کار، کسی اهل ناز و عشوه نبود
درون کوفه مگر اینقدر تورّم بود؟
رئیس دولتِ آنروز فکر مردم بود
برای مردم خود فکر اقتصادی داشت
همیشه روحیهای محکم و جهادی داشت
خداکند همگی پیروِ علی باشیم
در این زمانهی پر فتنه با ولی باشیم
دعاکنیم جهان با ظهور شاد شود
به دست حجّت حق غرق عدل و داد شود
..........................
علی رفیعی
۱۳۹۸/۰۷/۰۶
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام و عرض ادب و احترام استاداستکی عزیز خیلی ممنونم | |
|
سلام و ورودها ۹ناب رشیدی راد عزیز سپاس از لطف جنابعالی | |
|
و تشکر از شعر بسیارزیبایی که در مدح حضرت موالموحدین امام علی علیه السلام از استادسازگار درج فرمودید...بهره مند گردیدم | |
|
سلام و عرض ادب و ارادت استادمزینانی گرانمهر نظرلطف حضرتعالی است | |
|
سلام و درود شاعر ارجمندبانوقارلقی گرامی بسیار متشکرم | |
|
سلام و درود استاد بانو بهارلویی بزرگوار خیلی ممنونم | |
|
سلام و عرض ارادت استادالهی گرانقدر سپاس از حضور و بزرگواریتان | |
|
سلام و ارادت آقاجواد عزیز خیلی ممنونم از لطف همیشگی و همراهی ارزشمندتان | |
|
سلام و ارادت استادانصاری عالیقدر سپاس از حسن نظرتان | |
|
سلام و متشکرم جناب شفیق عزیز | |
|
سلام و ادب استاد میناآباد عزیز تشکر از حضور و لطف حضرتعالی | |
|
سلام و عرض ادب و احترام استاد صدوقی عزیز بینهایت سپاسگزارم | |
|
سلام و درود جناب سخایی عزیز ممنونم | |
|
سلام و ارادت استاد انصاری عزیز از لطف و بزرگواری جنابعالی سپاسگزارم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و شورانگیز بود
دستمریزاد
یا علی
یا مهدی
ادرکنی