جمعه ۲ آذر
من به دنبال رهی می گشتم شعری از منوچهر فتیان پور (راد)
از دفتر ازاد نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ ۲۲:۲۳ شماره ثبت ۷۷۴۲۴
بازدید : ۳۰۶ | نظرات : ۱۳
|
دفاتر شعر منوچهر فتیان پور (راد)
آخرین اشعار ناب منوچهر فتیان پور (راد)
|
من به دنبال رهی می گشتم
تو به دنبال دری می گشتی
چون ره را پیدا بشد
من پی همسفری می گشتم
چون ره مان با همسفر آشکار شد
تا ره مرز مرا دنبال شد
گفتمش این سفر با هر سفر دیگر رنگین است
حضرتش در دامن دشمن گیر است
هر کجا می نگرد یار کنارش درگیر است
همه راه، دست بریدند یا که دست در تن نبود
همه را سربریدن یا که سر درتن نبود
جان بقربان آن سر که هیزم تربه لبش کوبیدن
من امیرم که پذیرا این ره و راه شدیم
روز تاسوعا که رسید، ز خاک وطنم واشدیم
رفتم قسم شاه بی سر دادم به او
بگذر ز این ره تا برویم خانه مظلوم خدا
درب حرم حسین ابن علی شیر خدا
ای که مانع شدی از در درگاه خدا
من امیرم نرویم کرب و بلا
ما را به مقصد برساندی روز عاشورا
تاسینه زنیم در شهر شبه کرب و بلا
فتیان که بشنیید زاین قتل در کرب و بلا
اشک سرازیر بگشت ز چشمان تر ش
زیر لب گفت بارالها تو بکن نصیب این شهدا
تا که محشورشوند با شهدای کرب و بلا
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
آیینی شورانگیز ی است