يکشنبه ۲۷ آبان
جنگ احد شعری از حاج مهدی عاطف
از دفتر آیینی نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۱۴ شماره ثبت ۷۶۳۹۱
بازدید : ۱۰۷۳ | نظرات : ۲۵
|
آخرین اشعار ناب حاج مهدی عاطف
|
دوباره طرح جنگ تازه کردند
بنای جنگ ثانی را نهادند
ز جنگ بدر دلها پر ز کینه
قریش آمد تا انتقام خون بگیره
علی هم سپاهی آورد بی قرینه
در احد کوهی نزدیک مدینه
نشاند پنجاه تیرانداز مامور
که از اشکفت کوه هرگز نشند دور
شما در جای خود محکم بمانید
ز فرمانده خود اطاعت نمایید
زدند اردو به نزدیکی دره
شدند بعضی به جیش خویش خیره
ولیکن حب مال و ضعف ایمان
چقدر آسیب زد بر اهل قرآن
از آنسو دشمن غدار و مکار
بیامد با سپاه از بهر پیکار
ز مردان پنج هزار مردان جنگی
طمعکاری آنها فتح قطعی
هزاران اشتر و اسبان پر کار
همه رزم دیده آماده پیکار
برای قوت قلب سپاهش
بروی اشتری حمل کرد خدایش
حبل را با زنان مرثیه خوان
کنند تحریک این احزاب شیطان
سه الف فوج ملک از بهر یاری
شکست دادند کفار را به خواری
شدند پیروز و دشمن شد فراری
ولی سرپیچی از فرمان کشید کار را خواری
رها کردند ندادند گوش بر پند
شکاف دره را غیر از تنی چند
چو خالد جنگجوی کار کشته
بدید دره ز لشگر خالی گشته
ز پشت کوه به آنها حمله ور شد
چنان شد کار ایکاش که نمی شد
شکست پیشانی و دندان احمد
چقدر سخت بود این جنگ بر محمد(ص)
نود زخم جسم مولایم علی داشت
ولی گرد نبی چون شیر می گشت
به ماموران نامرد گو تو مژده
شهید هفتاد تن با حمزه کشته
تخلف از بیان حکم رهبر
نتیجه این بود در آخر سر
اگر جانبازی حیدر نمی بود
ز لشکر زنده یک تن هم نمی بود
چو بشنید این خبر دخت پیامبر
بیامد در احد زهرای اطهر
ببوسید باب و بگرفتش در آغوش
تمام درد ها را کرد فراموش
بیاورد آب آن یگدانه گوهر
بشست خون ز پیشانی اطهر
چو بر گشتند با صد ها غم و راز
صدای شیون از هر بیت شد آغاز
نبی فرمود همه دارند عزا دار
عمویم حمزه را نبود عزادار
چو بشنیدند ز حضرت این سخن را
زنان هم ناله گردیدند با زهرا
از آن پس رسم شد اندر عزا ها
اول از بهر حمزه بعد آنها
علی مولا چه زحمتها کشیده
تا امروز حق به دست ما رسیده
اللهی آل سعود و قوم تکفیر
به بینیم در همین دنیا زمین گیر
بگیر این حربه ثروت از آنها
که تا خاموش گردد بس فتن ها
خدا را شکر شیعه سرفراز است
به کوری عدو کین رمز و راز است
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
عید غدیر مبارک