شنبه ۳ آذر
یاضامن آهو شعری از حبیب رضایی رازلیقی
از دفتر نینوا نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ۰۱:۱۳ شماره ثبت ۷۶۱۳۲
بازدید : ۴۶۳ | نظرات : ۱۹
|
دفاتر شعر حبیب رضایی رازلیقی
آخرین اشعار ناب حبیب رضایی رازلیقی
|
.
(یاضامن آهو)
.
دارم هوایِ مرقدت ای شاهِ من
دل می طپد در سینه ام ای ماهِ من
.
از کودکی نامت شده وردِ زبان
عشقت در این دنیا شده همراهِ من
.
کمتر زِ آهو نیستم مولا بیا
تا بنگری بر محبسِ جانکاهِ من
.
افتاده ام در بندِ صیّاد زمان
آقا نظر کن بر اسارت گاهِ من
.
چون بچه آهو بر مزارت سر نَهم
دستی کشی تا بر سرِ گمراهِ من
.
بر پنجره فولادِ تو گشتم دَخیل
کافی نبوده، همّت کوتاهِ من؟
.
مهمان شدم گاهی اگر بر سُفره ات
قانع نشد گویا دل خود خواهِ من
.
لایق نبودم در کنار مرقدت؟
جانم زِ تن بیرون شود، با آهِ من؟
.
گفتم رضا، راضی نشد در سینه دل
از مشهدَت تا کربلا شد راهِ من
.
حسرت به دل ماندم ، شود صبحِ فرج
چون گشته طی شش سال از پنجاه من
.
وقت اَذان گشته (حبیبم) شد سَحر
جاری شده اَشکم به سجده گاهِ من
.
شعر: حبیب رضائی رازلیقی
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
.
قالب : غزل
بحر : رجز مسدس سالم
وزن : مستفعلن مستفعلن مستفعلن
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام بزرگوار خواهرم سپاس از حضور ارزشمند تان افتخار است تایید شما موید باشید | |
|
سلام بزرگوار برادرم استاد استکی عزیز سپاس از حضور ارزشمند تان افتخار است تاییدشما موید باشید | |
|
سلام بزرگواراستادم جناب انصاری عزیز سپاس از حضور ارزشمند تان افتخار است تایید شما موید باشید | |
|
سلام بزرگوار خواهرم سپاس از حضور ارزشمند تان افتخار است تایید شما موید باشید | |
|
سلام بر ایتاد بزرگوارم جناب آقای انصاری ممنونم از حضور ارزشمند شما سپاسگذارم استاد | |
|
سلام استاد قلم رنجه کردید موجب افتخاره | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام زیارت قبول و التماس دعا
عالی و ارزشمند زنده باد