پنجشنبه ۲۴ آبان
|
دفاتر شعر زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
آخرین اشعار ناب زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
|
دلسرودههای انتظار:
🌻۱🌻
جمعه است و، دل من باز هوایت کرده؛
تا فراسوی تپش، سینه صدایت کرده؛
میشود نیم نگاهی به تبِ سینه کنی؛
بشنوی حسّ دلی را که فدایت کرده؟
🌻۲🌻
میشود نیم نگاهی،
به دلِ زار کنی؟
این دلِ خسته که هردم،
تپشِ سینهی خود با،
جهشِ حسّ عطش را،
به فدایت کرده...
🌻۳🌻
جمعه است و، سازِ قلبِ من، صدایت کرده؛
کوکِ سینه، ساز با شورِ نوایت کرده؛
حسّ خوبی میتپد؛ وقتی بیایی؛ وانگه،
بشنوی حرفِ دلی که، جان فدایت کرده...
🌻۴🌻
چنگِ سینه،
کوک با،
سازِ احساس و عطش شد؛
تا بیایی؛
گلِ نرگس!
🌻۵🌻
جمعه شد؛ سهمِ دلم، بغضی نهان است؛
التهابِ لحظههایم، بیکران است؛
نرگسینِ سینهام،* دیده، به راه و،
حسّ بیتابی میانِ نبضِ جان است...
زهرا حکیمی بافقی (الف_احساس)
*پ.ن:
در ادبیات معمولا "چشم" به گل نرگس تشبیه میشود. در اینجا "سینه" نیز به گل نرگس تشبیه شد؛ ضمن اینکه نوعی موسیقی آوایی در ترکیبِ "نرگسینِ سینه" موج میزند. ترکیب مورد اشاره را در چند شعر دیگرم هم به کار بردهام.
|