…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
به نام یگانهی هماره جاوید
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
با یاد مهربان آقای آسمانیام؛ که تا همیشه، سراپای وجودم، دعاهای خالصانهاش را چشمانتظار است.
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
✍ تقدیم به وسعتِ مهرِ همهی پدرانِ بزرگوار؛ در هر شغل و سنّی:
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
نخستین قهرمانِ قصّهی مِهر
دلِ پیوسته پرغوغای باباست
میانِ قصّههای قهرمانی
«حماسه»، با «پدر» سرشارِ معناست
🌿🌺🌿
پدر؛ مثلِ شکوهِ کوهِ امّید
پناهِ پایدارِ خانوادهست
نمیپاشد سرایی که: ستونش
اَبَرمردی سترگو، باارادهست
🌿🌺🌿
پدر، فهمانده این را، با تلاشش
که باارزشترین، کانِ وفا، اوست
برای حسّ نابِ زندگانی
دلانگیزانترین، صوتِ صفا، اوست(۱)
🌿🌺🌿
گلِ دستانِ رنجآلودهی او
نشان از کارهای سخت دارد
و با کارش، برای خانواده
رفاهِ بیکران را مینگارد
🌿🌺🌿
سحرگه که: همه، در خوابِ نازند
پدر، فکرِ نیازِ بچّهها هست
اذانِ صبح، بعداز یک نیایش
مهیّای سفر، از دلسَرا هست
🌿🌺🌿
سفَر؛ از سُفرهْخانه؛ تا سرِ کار(۲)
برای کسبِ روزیِ حلالی
و شب، میآید او، خسته؛ ولی شاد
نگاهش، ناب؛ چون آبِ زلالی
🌿🌺🌿
خداوندا! سفرهای پدر را
هماره، بیخطر کن؛ بیخطر کن
چون او، بیحد، به فکرِ خانوادهست
خودت، کارِ پدر را پرثمر کن
شاعر: زهرا حکیمی بافقی (الف_احساس)
پ. ن:
۱_ دلانگیزان: نام لحنی است از موسیقی.
۲_ سفرهْخانه: اتاق غذاخوری.
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
❤️حرف دل:❤️
میگویند: «آدمی؛ آه است و دم...»
میگویم:
«در آنگاهی؛
که نگارگرِ آفرینش،
*آدم* را
از *آه* و
*دم*
نقش بست،
دانستم:
پدر،
نخستین قهرمان قصّهی درد است...»
با سپاس؛ زهرا حکیمی بافقی (الف_احساس)
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
خداوند مهربان در پناه مهرش، نگهدار همهی پدران و مادران باشد!🙏❤️🙏
روان پدران و مادران آسمانی شاد!🙏❤️🙏
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
شما زنده باشید به عشق یارب