پنجشنبه ۲۴ آبان
یک شعری از شهرام مودب
از دفتر صاع نوع شعر چهار پاره
ارسال شده در تاریخ ۲ روز پیش شماره ثبت ۱۳۳۷۲۰
بازدید : ۲۱ | نظرات : ۴
|
آخرین اشعار ناب شهرام مودب
|
تنها جوابِ ما دو تا، یک جمعِ سادهست
جمعِ دو تا یک، گاهگاهی فوق العادهست
جمعِ من و تو میشود یک قابِ زیبا
درسِ ریاضی با هنر، همخانوادهست
از ابتدا هم خالقِ اعداد، یک بود
در انتهای قصه هم باید یکی شد
روحِ تو که با روحِ من ایضاً یکی بود
جسمِ تو هم با جسمِ من شاید یکی شد
گرچه نمی دانم کجای این جهانی
گرچه نمی دانی کجای این جهانم
هر کس به اصلِ خویش بر می گردد آخر
تنها زمین نه، که جهان گرد است جانم
کلِّ زمین یک روز آبی می شود باز
دیگر نه دام و صید می بینی نه صیاد
ماهی چه در تُنگ و چه در حوض و چه در رود
قطعاً پس از مرگش به دریا خواهد افتاد
البتّه با تو تُنگ و حوض و رود، دریاست
دریا ولی بی تو سرابی در کویر است
بهتر بگویم کُلِّ دنیا قطره هستند
دریا تویی؛ هر قطره ای پیشَت حقیر است
فرقی ندارد دور باشم یا که نزدیک
در قهقرای چاه باشم یا که در ماه
روزی به اصلِ خویش بر می گردم آخر
اِنّی اِلیکَ راجعون، اَنتَ الی الله
شاعر: شهرام مؤدب
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.