بوی رمضان آید همی از چپ و راست
همه در حال تضرع هر آنکه اعمالش چپ و راست
رمضان ماه امید است و سفره ی خدا
میهمانان افزونند چه باک میزبانشان خزانه ی خدا
رمضان ماه عظیمی است بر اهل یقین
کس مستثنی نباشد در این قاعده به یقین
در ماه خدا رسم ادب است قرآن و ثنا
تا برای آخرت خویش کنیم توشه ای سوا
اندر این ماه پر از رحمت و برکت
نباشیم غافل از همسایه و موجوداتِ خلقت
خَیرِ خود را بر همه زنده و مرده اکرام کنیم
یک ماه دل به خدا بندیم و دوستانه اکرام کنیم
از دعا کردن برای هموطن و هم کیشان و اجدادشان
بخل نورزیم عفو خواهیم بر جمله خطایمان
ای خدا به حق ایمانِ هر کس، مومن و بی نماز
توبه قبول کن و همه را کن اهل حلال و نماز
بار خدایا تو یگانه یاری دهنده ی عالَمی
تو دانی که توانی و یگانه مددکارِ عالَمی
چه مبارک قدمی دارد این ماه عظیم
همه دست های گدایی رو به درگاهِ رحمن و رحیم
در این ماه عزیز به درگاه عبودیت خود
دستگیری کن وارهان ما را ز آتشِ قدرت خود
به حق نیایش ها و ستایشهای شبهای رمضان
به حق شبهای یاقوت وار و روز های گلگون رمضان
همه طاغوتیان را از جای بر کن ای اله
دادخواهان را به دادشان برسان ای اله
رمضان را بر ما ماهی شیک بدار
بر امت محمد ماهی نیک بدار
زبیرا قدر این ماهِ خدا را بدان ای بی خیال
شاید این عمر مجالی ندهد به سال بعد ای بی خیال
● شاعر: محمدزبیر براهویی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸خورشیدی
نماز روزه ها قبول
التماسدعای فراوان