رو کنار جوی جوی
می کنــــد درفصل گل صحن چمن آباد باد
برگ می رقصد به روی شاخه شمشاد شاد
می نوازد شـــاخ گل در سـاحت گفـتـار تار
بـر کمــر بنـــدد دو صــد زنجیـره زنّار نار
آید از آنسوی گلشن از سوی شب بوی بوی
می کنـد گل در چمـن از جانب ابـروی روی
ســرو گســـترده کنــون از قامت انــدام دام
می شــود بــاد بهــاری در چمـــن آرام رام
دلبـــر باغ اســت ســنبل برده از اصنام نام
بـاده مســـتی بــرآرد صبــح بی فرجام جام
بـاد بر شـــاخ درختـان می زند با چنگ چنگ
آنچنــان کز شــوق پیــروزی زند آهنگ هنگ
رو نواز از شـور مستی در کنار رود رود*
گوییــا ســوزانده اند از دولت مسعود عود
آری اینــک در گلســتان گوهر کمیـاب یاب
ســاغر گل را بــده در دامـن مهتــاب تاب
اندرین فصل بهاران رو کنـار جوی جوی
تا گزینی در میــان گلشـــن مُشـکوی کوی
مریم محبوب – 1366
مجموعه شعر خیال سیال
* بربط، رود یا عود، سازی ایرانی از رده سازهای زهی زخمهای است
بهاریه بسیار زیبا و دلنشین بود