تو را دیدم میان آب،ای ماه
که بودی چون طلای ناب، ای ماه
پلنگ دل برایت بیقرار است
خیالت را گرفته قاب، ای ماه
بده نورت به ماهیهای عاشق
نمی خواهند امشب خواب،ای ماه
به دست موج عکست تاب می خورد
چو یک کودک سوار تاب،ای ماه
گرفته وام از تو کرم شبتاب
و می گوید به تو ارباب،ای ماه
بمان در پیچش موج خیالم
تو ای دردانه ی نایاب،ای ماه
غزلی ناب و زیبا بود
دستمریزاد