یک:____
میانِ اشکِ چشمت، وقتِ رفتن
در آن نیمه شبِ مهتابِ روشن
تو گویی ابرِ باران بود و یکریز :
فتاده شبنمی بر رویِ سوسَن
فکنده قطره اشکی از سَرِ شوق
زِ انبوهِ خیالِ چینِ دامَن
تو یک آلاله یِ زیبایِ خونین
ولی پنهانی و ناب و سِتَروَن
تو رفتی، کوچه اما روزگاریست:
نهاده سر به رویِ شانه یِ من
____________________
دو :
شبی در خواب میرفتم به سویَش
فِکندم سیبِ سرخی را، به جویَش
زِ بیداری بِجُستم معنیِ آن :
غَزالی آمده با عطر و بویَش
خطِ زیبایی از چشمان تیره :
غباری پیشِ چوگانِ دو گویَش
به یادِ لحظه ای از شرمِ دیدار
گُلِ زردی که میبستم به مویَش
دوباره باز هم، در خوابِ مجنون:
زده لیلا ، نقابی را به رویَش
ولی از بختِ این تنهایِ تنها :
شکسته عهد و پیمانِ سبویَش
منَم اَندوهِ سردِ روزگاران
پریشان از فِراقِ وصلِ کویَش
____________________________
سه:
تو در خیالِ خوابَم،خورشیدِ تازه بودی
صبحی دِگر بیامَد،وقتی که می رسیدی
من یک غروبِ سردم،در حسرتِ شقایق
ای عشق،آمدی تو، در صورتِ جدیدی
تو اشتیاقِ گلها، من شوره زارِ تنها
ای لاله یِ خَرامان،آلاله را ندیدی؟
یک شب،خودِ اَقاقی،با نازِ نازکی گفت:
بازآ بِسویِ بُستان، ای مظهرِ سپیدی
تو یک پرنده ای یا،مهتابِ روشنِ شهر؟
بازآ تو ای پرستو، در فصلِ نااُمیدی
____________________________
بداهه_عیسی نصراللهی ۹۷/۱۰/۱۱
بسیار زیبا و دلنشین بود ند
دستمریزاد