آنکه او مظهر صدقست و صفا
آنکه او صاحب مهر است و وفا
مهر بر خالق این ارض و سما
عاشق و والـه و مفتـــون خدا
شد شهید عاقبت از تیغ جفا
روز بیست و یکم از ماه خدا
آنکه بر غیــر بنی جمله عباد
بود دانـــاتر و هم بـود استاد
آنکه بر قاتل خود کرد امداد
شیر خود خورد به قاتل هم داد
شد شهید عاقبت از تیغ جفا
روز بیست و یکم از ماه خدا
آنکه دائم دل شب میکرد راز
با خدای غنـی بنده نـــواز
آنکه بر سائلــی از روی نیـاز
داد انگشـتر خــود حـال نماز
شد شهید عاقبت از تیغ جفا
روز بیست و یکم از ماه خدا
علی آن شـاه عجم میر عرب
ســاعی روز و دگـر قائم شب
معدن جود و سخـا مظهر رب
نیّـر دانش و فـــر نجـم ادب
شد شهید عاقبت از تیغ جفا
روز بیست و یکم از ماه خدا
آنکه آقای شبیر است و شبر
آنکــه شد بـاعث ایجـاد بشر
آن یکه سردار خندق و خیبر
آنکــه بر بی پدران بود پدر
شد شهید عاقبت از تیغ جفا
روز بیست و یکم از ماه خدا
ابن عّم نبی و صهــر رسول
جانشین وی و هم زوج بتـول
شد به محراب عبادت مقتول
وا اسف نیّـر دین کرد افــول
شد شهید عاقبت از تیغ جفا
روز بیست و یکم از ماه خدا.
با عشق تقدیم به امیرالمومنین علیه السلام
سعید فلاحی
بسيار زيبا و شورانگيز بود
يا علي(ع) مددي