جمعه ۲۵ آبان
|
دفاتر شعر حسن مصطفایی دهنوی
آخرین اشعار ناب حسن مصطفایی دهنوی
|
« گمرهي خلق »
از گمرهي خلق ، چو فرياد كشيدم
در راه ديانـت ، قدمي چند دويدم
مردم همه راه غلطي پيش بـرفتند
من ماندم و فرياد كه در راه كشيدم
آماج4 غلطها شدم از كينـه ي مردم
هـر پند كه گفتم : سخن از جهل شنيدم
صد ضربه ي خنجر به دل و بر جگرم خورد
تا بار غـم ، كار بدِ خلق كشيدم
صد ضربه ي چوگان،به سرومغز سرم خورد
ماننـد يكي گوي به ميدان بـدويدم
صد داد و فغان5 ،از اثر كار بد خلق
از كار بد خلق ، ستمها چه كشيدم
مردم همه بر مال جهان ، تكيه نمودن
من در عوض مال جهان، صدمه6 كشيدم
آشوب جهان و خلل و خدعه بهم شد
حكمت بـنمودم ، ضرر از خلق بديدم
صد داد و فغان از اثر كار عمومي
ناچار شدم ،كار خود از خلق بريدم
هر زجر و لجاجت،حسن ازخلق جهان ديد
فاتح بـشد آخر ، چو به معناش رسيدم
٭٭٭
4- هدف- نشانه 5- ناله – فرياد 6- آسيب – مصيبت
1- مكر- فريب
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسيار زيباست
جسارتا قوافي؟