به دل،آوای دلشوره
به گوشم سمفونی غم
درون استخوانهایم
سپاه موذی ماتم
هوایم خاکِ اندوه است
به کوهم لاله ی پرپر
شده امواج اقیانوس
ز داغ نفت، خاکستر
ولی اینجا کسی اصلا
دلش بر ما نمیسوزد
به جز #رخت_عزا چیزی
برای ما نمیدوزد
میان صفحه ی تقویم
مصیبتها شده پررنگ
اثر از شادی ما نیست
شده خنده به لب کمرنگ
تمام روزهای ما
پر از اندوه و آزار است
افقهای امید، افسوس
همیشه مبهم و تار است
دگر چیزی به جز غصه
برای شعر گفتن نیست
بهاری پیش روی ما
دگر فصل شکفتن نیست
کسی اینجا مصیبت را
به هیچ عنوان پذیرا نیست
دعای بی گناهان هم
به درگاهش که گیرا نیست
تمام شعرهای ما
ردیف #تسلیت دارد
به مسئولین ما این وضع
دوباره تهنیت دارد...
پ.ن: و من از #خاور_درد
از شعله های داغ اندوه و بغضِ
بیپایان خاکی سرد
میگویم...
********************
2-
دناکوهم
که از اعدام پروازت
پر از بوران اندوهم ...
*******************
3-
دگر از راه، بیزارم
که تقدیرش
به عمق چاه اندوه است
زمین و آسمان هردو
حدیث مرگ می خوانند
به مَرکَب اعتباری نیست
زمستان را بهاری نیست
درخت آرزوها را امید برگ و باری نیست
**************
4-
ما شاعر نیستیم
ما این روزها
دردنویس باران بلاییم
فریاد بغض آلود سکوت زیر آوار اندوه
صدای امواجی که خاکسترنشینی جوانانمان را به مرثیه نشستند
ما شاعر نیستیم
ما عابران سرزمین مصیبتیم...
ما در اوج پرواز به جای روشنای آبی آغاز
هوای تازه ی آواز
به دلشوره های ممتد انتظار
به وزن سنگین سقوط می اندیشیم
نه بی وزنی رویاهایمان...
ما نه به شعری تازه
بلکه به نوشتن وصیت
می اندیشیم...
مهناز نصیرپور
پ.ن: دلم خیییلی گرفته پر از بغض و فریادم این شعر اصلی نیست که گفتم
مطمینا همه تون یه عالمه شعر دارید که توی صندوقچه ی دفترتون پنهانه چون ....
همه ش به خانواده های این 66 نفر فکر می کنم که جوونهاشون رو فرهیخته به ثمر رسوندن که اینجوری توی یه ساعت به خاک بیفتن...
به خانواده های از دست رفته های معدن ، زلزله و کشتی و اتوبوس و قطار...
و توی نقطه چینهام می بارم به اندازه ی ابرهای بهار و پاییز سالها پیش ....
خدایا خودت رحم کن به مردم سرزمینم ... نذار دیگه هیچ خانواده ای داغ ببینه
خدایا ما فقط تورو داریم خودت سرزمینم و مردم سرزمینم را حفظ کن ...
دلش بر ما نمیسوزد
به جز #رخت_عزا چیزی
برای ما نمیدوزد
میان صفحه ی تقویم
مصیبتها شده پررنگ
اثر از شادی ما نیست
شده خنده به لب کمرنگ
درود مهنازجان
غمگین اما بسیارزیبا وبااحساس بود