چهارشنبه ۱۶ آبان
|
دفاتر شعر مهدي ازوج (هومن )
آخرین اشعار ناب مهدي ازوج (هومن )
|
تا پرچم ما سه رنگ زيبا دارد ، اين جاذبه قشنگ و گيرا دارد
تا يك زن و مرد در همين خاك وسيع ، بر قلب نشان آريا را دارد
تا نام قشنگ پارس در اين وادي ، در هر نفس و كلام يك تن باقيست
اين نام خليج تا ابد فارس ما ، بر قلب سياه تازيان چون داغيست
تا اين قلم است در كفم مي گويم ،من زاده شدم به نام پاكت اي پارس
تا گوش جهان ز عشق من كر گردد ، فرياد زنم كه لا خَليج اِلا فارس
تا سبز نشان سرسبزي ماست ، الماس سپيد تاج خوشبختي ماست
تا سرخي خون ما ز بيرق جاريست ، اين آبي پاك رمز سرسختي ماست
اين حرف و كلام از درون قلبم ، بر روح قلم دميده جان مي گيرد
وحي است كه قلب و روح و هر ذره من ،از خالق عشق در جهان مي گيرد
تا مهر به بام آسمان رخشان است ،ايران قشنگ قبله ايمان است
هر چند شغال مي كند صد فتنه ،اين شير هميشه زنده و غران است
در گوش فرو كن اين ندا اهريمن ،خاور ز خليج فارس جان مي يابد
زيرا كه ز آب گرم اين چشمه نور ،خورشيد به شرق اين زمين مي تابد
من هومنم و تمام دين و شرفم ، با نام وطن تنيده شد ديگر هيچ
اين اشك ،خليج تا ابد فارس ماست از چشم وطن چكيده شد ديگر هيچ
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.