سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 15 مهر 1403
    3 ربيع الثاني 1446
      Sunday 6 Oct 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        يکشنبه ۱۵ مهر

        خليج فارس

        شعری از

        مهدي ازوج (هومن )

        از دفتر شاعري سيب به دست نوع شعر

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ ۲۰:۲۰ شماره ثبت ۶۲۸۹
          بازدید : ۱۴۸۷   |    نظرات : ۲۲

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        تا پرچم ما سه رنگ زيبا دارد ، اين جاذبه قشنگ و گيرا دارد

        تا يك زن و مرد در همين خاك وسيع ، بر قلب نشان آريا را دارد

        تا نام قشنگ پارس در اين وادي ،‌ در هر نفس و كلام يك تن باقيست

        اين نام خليج تا ابد فارس ما ، ‌بر قلب سياه تازيان چون داغيست

        تا اين قلم است در كفم مي گويم ،‌من زاده شدم به نام پاكت اي پارس

        تا گوش جهان ز عشق من كر گردد ،‌ فرياد زنم كه لا خَليج اِلا فارس

        تا سبز نشان سرسبزي ماست ، الماس سپيد تاج خوشبختي ماست

        تا سرخي خون ما ز بيرق جاريست ،‌ اين آبي پاك رمز سرسختي ماست

        اين حرف و كلام از درون قلبم ،‌ بر روح قلم دميده جان مي گيرد

        وحي است كه قلب و روح و هر ذره من ،‌از خالق عشق در جهان مي گيرد

        تا مهر به بام آسمان رخشان است ،‌ايران قشنگ قبله ايمان است

        هر چند شغال مي كند صد فتنه ،‌اين شير هميشه زنده و غران است

        در گوش فرو كن اين ندا اهريمن ،‌خاور ز خليج فارس جان مي يابد

        زيرا كه ز آب گرم اين چشمه نور ،‌خورشيد به شرق اين زمين مي تابد

        من هومنم و تمام دين و شرفم ، با نام وطن تنيده شد ديگر هيچ

        اين اشك ،‌خليج تا ابد فارس ماست از چشم وطن چكيده شد ديگر هيچ 

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        1