جمعه ۲ آذر
عشق حقیقی..ناز و نیاز شعری از صمد ذیفر
از دفتر با نام تو نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ۰۰:۱۱ شماره ثبت ۶۱۱۲۲
بازدید : ۳۲۳ | نظرات : ۷
|
|
عشق حقیقی ، نازو نیاز
<>
دل از نوع جنونش سرفرازی بر نمی دارد
هوای عـشـق ابر بی نیازی بر نمی دارد
<>
نیازدل به ناز دلبران شرط است و رقصیدن
به ساز ناز دلبر صحنه سازی بر نمی د ارد
<>
میان ناز معشوق و تفاخر هـسـت دیواری
چو هرما و منی عاشق نوازی برنمی دارد
<>
عرب را در سـراب آدمـیـت می دهد زمزم *
غدیر خم که درکش را حجازی برنمی دارد
<>
رها کن عشق را یا با حقیقت دل به دریا زن
کمال هفت شهرش را مجازی بر نمی دارد
<>
و در عشق حقیقی از نیاز و ناز گیسویش
نزن دم از دُم شیری که بازی برنمی دارد
<>
وهم در اوج استغناء نشو غرّه که این وادی
چو شالیزار شرجی ترکتازی بر نمی دارد
<>
* آیه غدیر خم مستقل نیست
بلکه در وسط آیه ای است که احکام گوشت را بیان می کند
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
|
نقدها و نظرات
|
💞ء💞 سلام . ممنونم شاعر ه بانوی عزیز درودبر شما بانوی واژه ها 💞💞💞ء💞💞💞💞 💞💞💞سپاس💞💞💞 💞💞 درود بر شما 💞💞 💞💞💞ء💞💞💞💞 💞💞💞💞ء💞💞💞 💞💞💞💞ء💞💞💞 💞 .
| |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام
زیبا بود
___████__████_███
__███____████__███
__███_███___██__██
__███__███████___███
___███_████████_████
███_██_███████__████
_███_____████__████
__██████_____█████
___███████__█████
______████ _██
______________██
_______________█
_████_________█
__█████_______█
___████________█
____█████______█
_________█______█
_____███_█_█__█
____█████__█_█
___██████___█_____█████
____████____█___███_█████
_____██____█__██____██████
______█___█_██_______████
_________███__________██
_________██____________█
_________█
________█
________█
گوش کن هفت آسمان در شور و حالی دیگرند
عرشیان و فرشیان نام محمّد میبرند
ولادت حضرت محمد (ص) بر شما مبارک