دوشنبه ۵ آذر
امروز معنا می شود شعری از صمد ذیفر
از دفتر با نام تو نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ۰۳:۰۳ شماره ثبت ۵۱۳۶۰
بازدید : ۳۶۳ | نظرات : ۱۶
|
|
امروز معنا می شود
سلام
****
موج هـم باشـی نصـیــبــت سطـح دریـا مـی شـود
غـــرق بـاشـی گـوهـــر اعـمـاق پـــیـدا مـی شـود
*
چــشــم دل بـگــــشـا بـه اســـرار نـهـان کـائـنـات
گـر نـبـیـنـی هـر حـقـیـقـت یک مـعـمّا مـی شود
*
آنـچه بـر مـا می رسد پژواک اعمال است ، پس
هـر که رسـوا می کـند یک روز رسوا می شود
*
صـاف گـویــم دوســـتــان امــروز در دوران مـا
هـر کـسـی از حـق بگـویـد زود تـنـها مـی شــود
*
با شـعـار راسـتـی بـر خـود دژی مـحـکـم بــسـاز
هــر دروغی عـاقــبـت یک روز افـشــا می شود
*
ریـــز عــلـی بـاشــی و دهـــقـان فـــداکار زمــان
کار تـو ایـن روزهـا تـزویــر مــعــنــا مــی شـود
*
یـا اگـر مجـنـون تـر از مـجـنـون لـیـلا هـم شـوی
بـا تـو شـک هـمـراه ، یـا تـردیـد هـمـپـا می شـود
*
گاه دیـنـداران ، نـان بـا نـرخ ادیـان مـی خـورنــد
خـادم مــسجـد کـشـیــــشـی در کلـیـسـا مـی شـود
*
آفـریـنـش بـی بـدیـل اسـت اصـل خود را حفظ کن
پـیـله روزی شـاپـرک بـا شــکل زیـبـا مـی شــود
شهریور 94. ذیفر
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.