به نام یگانهسرایندهی دیوان آفرینش!
چند کوتاهکلاسیکِ تبآلود و غمآمیز:
🍃🌸🍃´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*🍃🌸🍃🍃
یک دوبیت:
آه...
ای ماهِ شبافروزِ دل و
احساسم
ناله وُ
سوزِ شب و
روزِ دل و
احساسم
دوستت دارم و از
آتشِ دوریِ توست
سوختن
ساختن و
سوزِ دل و
احساسم
🍃🌸🍃´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*🍃🌸🍃🍃
پنج دوبیتی:
۱
دل از، احساسِ دلتنگی، سپند است
مدام از، دستِ غم، اندر گزند است
غزلهای غمم را، گر سرایم
ردیفش، بیشمار است و، بلند است
۲
دلم ریش است و احساسم، غمین است
تو گویی سهمم از، دنیا، همین است
اگــر بشمـارم اشعــارِ غـمم را
ردیفش، بیشماران، نقطهچین است...
۳
تمامِ قلبِ من، دریای خون است
دل از، امواجِ غم، جامِ جنون است
اگر، احساس، بشمارد غمِ خویش
شمارشهای آن از حد، فزون است
۴
تو دیدی که: به قلبم درد، جاریست
همان دردی، که تب میکرد، جاریست
نخواندی حسّ پُردردِ دلم را
هنوز آن التهابِ سرد، جاریست
۵
الهی، تا جهان باقیست، هر جا
محبّت باشد و، احساسِ زیبا
الهی که: نباشد هیچ جایی
دلی ماتمزده؛ درگیرِ غمها
زهرا حکیمی بافقی (الف-احساس)
🍃🌸🍃´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*🍃🌸🍃
_ اشعار غم، به قالب دوبیتی و چند قالب دیگر بسیار سرودهام؛ امّا، در پست جاری بیش از این مصدع احساس نابتان نمیشوم.
ضمن تشکر و قدردانی بسیار از مدیریت محترم سایت ادبی شعر ناب جناب استاد حاج سید فکری احمدی زاده ی بزرگوار، به استحضار می رسانم:
غزل غم هجران، مورخ ۱۸ تیرماه ۹۶ به شماره ثبت ۵۷۲۷۹ در سایت ادبی شعر ناب به ثبت رسیده و چون در پست جاری لینک دانلود میکس غزل غم هجران، با شکایت هجران دکتر محمد اصفهانی گذاشته ام، برای واضح تر شنیدن شما گرامیان عزیزم، یک بار دیگر غزل غم هجران را در همین گزینه ی نقد ارسال می کنم:
غم هجران تو آخر، دل ما، سوخت؛ بیا!
به جز از عشق تو چیزی، نبود در دل ما...
همه دم، غصه خورم؛ آه کشم با دل زار؛
شده تقدیر دل من، که شوم از تو جدا...
نفس دل، شده بی تاب؛ بگو من چه کنم؟
گل قلبم، شده پرغم؛ بروم من، به کجا؟
نشوم شاد من اصلا؛ دل من گشته نحیف،
تو بگو من چه کنم، تا که شوم شاد و رها؟
گل احساس وجودم، همگی درد شده است؛
غم احساس دلم، درد بزرگی است خدا...
ببر این درد و غمم را؛ تا که در دل بدمد،
به نشاط گل عشقی، تپش و مهر و وفا...
نفسم بند شده؛ قلب من از حال برفت،
تو خودت باز بدم، در دل من، عشق و صفا...
زهرا حکیمی بافقی (الف_احساس)
سپاسگزارم! آوای دلتان شاد!
اللهم عجل لولیک الفرج!