جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر محمد ترکمان(پژواره)
آخرین اشعار ناب محمد ترکمان(پژواره)
|
... نبود اداره " شهر" اگر
در چنبره مشتی نامرد !
نه دیگر نگاره ایی
از- درد - می کشیدم !
سر چهار راه
تندیسی نه از مسیح !
.
.
.
عاشقانه پای واژگانم را
به خانه ها باز می کردم
سپس شاد روحم را
از این - قفس - آزاد !...
* * * *
- پژواره -
|
نقدها و نظرات
|
... سلام گلم لطف عالی زیاد و ممنونم...
روزی، کوه ها به هم خواهند رسید کورمال کورمال آدم ها به آخر خط !
پ......
| |
|
... سلام الهه ی احساس ممنونم زنده باشید و ماندگار...
روزی احساس یاسها را مرهم خواهم گذاشت بی - هراس - سر هر داس را بر سینه !
پ......
| |
|
چه زیبا! چقدر ظریف! سپاسگزارم | |
|
... سلام چناب انصاری عزیز... سپاس گزارم...
آنقدر خوش آب رنگ شده ام که چشم ها به تنگ آمده اند تفنگهای بی قنداق به جنگم !
پ......
| |
|
... سلام و سپاسگزارم بانو ناصری عزیز شما لطف دارید و البته شعر را نیز خوب می شناسید...
مشت ها روزی باز می شوند و زبان حقیقت دراز !
پ........
| |
|
... سلام جناب پارکی عزیز کماکان از بودن ثمربخش تان ممنونم و مرهون مهرتان...
شعمی که ایستاده تقطیر می شود پروانه می پرورد از تحقیر پروا ندارد ! . . پ............
| |
|
... سلام جناب نیکوفر عزیز بی نهایت ممنونم شاعر فهیم...
خرده - آن - بیشه شیشه نداشت اگر، تیشه ریشه ها را خیش نمی زد - تبر - اندیشه مرا نیش !
پ....
| |
|
... سلام جناب ظهوری عزیز شاعر متین و خوب ممنونم به قولی درد را از هر طرف ببینی درد است و گرگ را گرگ...
.گرگ به گله ام نمی زد اگر، مردان آفریقا را سرشیر می دادم کودکان یمنی را پنیر !
پ....
| |
|
... سلام استاد جان ممنونم مرد راه...
در هزاره بیم حقایق را گردن می زنند بی امان عدالت را سیلی !
پ...........
| |
|
... سلام میرزایی عزیز ممنونم گلم زنده باشید و ماندگار...
درد - هم - به آخر رسد اگر، نامردی هنوز پا بر جاست !
پ.....
| |
|
... سلام باباحانی عزیز ممنون غزلم...
کاش می شد دل نداشت و .....................
| |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.