زخم و رنج
شفای امراض معراجمان
تنها با اشک دایره ی خانقاه
التیام می یابند .
زمانیکه یوحنا را با تورات در آمیختم
نتیجه ی تزویج آنها قرآنِ تجدّد شد .
پاک و طیب و طاهر و معصوم .
وقتی در میان پیراهن های ژنده و خونین
ذرّه ای از رایحه ی یوسف را نچشیدم
به رنگ شقایقهای سوخته در آمدم
و یعقوب وار دست بنیامینم را گرفته
سر به بیابان نابینایان گذاشتم .
تنها تکیه گاهم عصایی بود که
از شجره طیبه ی انگورهای عسگری چیده بودم .
عصایم معجزه ی عیسی را تقلید می کرد
و راه برکت نیل را
به لبهای تفدیده مان نشان می داد .
ظهور و حضور فراعنه
در اسطوره سازی عزیز مصر و یوسفِ یعقوب
بسیار کار ساز بود .
همچنانکه حضور و ظهور شیطان
نقش پر رنگی در پرورش نفس مطمئنه دارد .
آفریدگارا :
آفریدگارا :
ما را در عمق باغهای اندیشه قرار ده
و نطفه ی تجلّی را در ما شکوفا گردان
ما به باقیمانده ی شهد شهادتِ
دُردی افشان مدافعان حرم نیازمندیم
ما را در برکه ها و نیزارها
میان زخمِ رنج آور و مصیبتِ
روضه ی رضوان
به حال خود رها مکن
بگذار یکبار دیگر خوشه ی زُلال بلال
بر بام کعبه ات بروید .
آمین یا رب العالمین
باقر رمزی باصر
سلام استادباصرعزیز
مثل همیشه زیبا بود